رزین اپوکسی چیست؟

نام دیگر رزین اپوکسی چسب اپوکسی است

انواعی از رزین ها به نام رزین اپوکسی شناخته می شود. این رزین ها به صورت مایع وجود دارد و زمانی پخت کامل در آنها صورت می گیرد که با ماده ای به نام هاردنر ترکیب گردد. رزین ها در طبیعت وجود دارد ولی برای کاربرد های مختلفی که وجود دارد نمی توان از انواع طبیعی استفاده نمود و باید به صورت صنعتی تولید گردد و بکار رود. زمانی که ترکیبات شیمیایی اولیه این ماده با هم ترکیب می گردند بخش اولیه آن تولید می‌‌‌‌‌‌‌گردد و از موادی به نام بیسفنول و اپی کلروهیدرین تشکیل می شود.

رزین ها از نظر شیمیایی دارای انواع مختلفی هستند مانند رزین پلی کربنات، رزین پلی آمید و… رزین اپوکسی یکی از مهمترین آنها می باشد که به دلیل خواص بسیار زیاد در مکان های مختلفی بکار می رود. رزین اپوکسی یک پلیمر واکنش پذیر است که دارای گروه‌های اپوکساید است. تمام گروه های شیمیایی آن موجب ایجاد ویژگی هایی می گردد. رزین بعد از ترکیب شدن با هاردنر بسیار محکم می گردد و اتصال بسیار سختی را با سطح زیرین خود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : خرید رزین E01 خوزستان

خرید رزین اپوکسی
خرید رزین اپوکسی

انواع رزین اپوکسی چیست؟

رزین های اپوکسی دارای غلظت های متفاوتی است و به صورت رقیق، نیمه غلیظ و غلیظ وجود دارد. با توجه به کاربردی که در صنایع مختلف دارد، از رزین هایی با غلظت های متفاوت استفاده خواهد شد. ماده سخت کننده‌‌‌‌‌ای که در رزین ها استفاده می شود، می تواند از جنس آمید و یا آمین باشد. در زمان ترکیب دو بخش رزین اپوکسی باید  نسبت ها دقیق باشد و انواع رقیق رزین در هنگام ترکیب با سخت کننده نیاز به حرارت نخواهد داشت و این در صورتی است که رزین های غلیظ باید به آرامی و حرارت با سخت کننده ترکیب شوند تا ماده نهایی ایجاد شود و حباب داخل آن تشکیل نشود. برای اینکه رزین به درستی تشکیل گردد دما تاثیر گذار می باشد و حرارت می تواند به سرعت  عمل واکنش رزین کمک کند و دمای پایین برای ماندگاری و نگهداری رزین کاربردی خواهد بود.

رزین اپوکسی شفاف  در خیلی از صنایع مانند کارهای  زینتی و تزئینی کاربرد دارد و دارای ویژگی های بسیار مثبتی می باشد. رزین اپوکسی که شفاف باشد از نظر شیمیایی بسیار مقاوم تر است و به راحتی تخریب نمی شود. زمانی که بر روی سطح قرار می گیرد بسیار براق ست و به سرعت  تشکیل و خشک می شود. از رزین شفاف در  ساخت کار های تزئینی استفاده می شود و در صنایع دیگری مانند کامپوزیت و یا لمینت کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید : قیمت رزین اپوکسی شفاف ایرانی و خارجی

خرید رزین اپوکسی شفاف
خرید رزین اپوکسی شفاف

ویژگی های رزین اپوکسی چیست؟

رزین ها زمانی که روی سطوح را قرار می گیرند، شکاف و درزها را به خوبی می پوشانند. این ماده در صنایع متفاوتی با  کاربردهای مختلفی استفاده می‌ شود مثلا در‌‌‌‌‌ مکان هایی  پوشاننده سطح هستند و در جایی به عنوان پر کننده قالب استفاده می شوند. رزین اپوکسی دو جزئی است و برای خشک شدن باید دو قسمت با هم ترکیب شوند. این ماده عایق است و در مقابل  نفوذ رطوبت بسیار مقاوم است همچنین در برابر حرارت و مواد شیمیایی نیز دارای استحکام می باشد. این ماده به  خوبی به سطح زیرین می چسبد و موجب می گردد لایه یکدستی روی سطح ایجاد گردد. رزین ها بعد از ترکیب شدن با سخت کننده بسیار  محکم و مقاوم شده و برای مدت طولانی باقی می مانند و به راحتی خراب نمی گردند. رزین اپوکسی  با انواع غلظت ها در بازار وجود دارد و در بسته بندی های متفاوتی با حجم های مختلفی به فروش می رسد. برای خرید باید به  تولید کننده آن توجه داشته باشید تا محصول با کیفیتی را از برند مناسبی تهیه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

 

بیشتر بخوانید : فروش رزین اپوکسی کومهو 828

قیمت رزین اپوکسی
قیمت رزین اپوکسی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما