قیمت عایق رطوبتی پشت بام و نحوه اجرای آسان

از گذشته تا کنون در شهرهای ایران روش متداول جهت عایق کاری پشت بام، قیر و گونی بوده است. اما دیگر امروزه به مرور زمان، حداقل در شهرهای مدرن این روش در حال منسوخ شدن می باشد و روش ها و ابزار جدید جانشین آن شده اند.در این مقاله به بررسی عایق رطوبتی پشت بام و انواع آن می پردازیم.

 

 عایق رطوبتی پشت بام پلیمری

این عایق ها ضد آب و حرارت هستند و ساختار پلیمری دارند و تحت عنوان عایق پلیمری یا آب بند پلیمری نیز شناخته می شوند.

این عایق ها دو نوع دارند:

  • تک جزیی
  • دو جزیی

تک جزیی بر پایه رزین آکریلیک و استایرن آکریلیک تولید شده و جزو پرفروش ترین عایق های رطوبتی می باشند. و دارای استحکام و طول عمر زیاد هستند و خوشبختانه سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.

عایق های دو جزیی یکی بر پایه رزین استایرن آکریلیک و دیگری بر پایه پودر نانو ذرات و سیمان هیدرولیک هستند.این عایق ها طبیعتا نسبت به تک جزیی ها مقاوم تر و پوشش دهی بالا تری دارند و در جاهایی که تغییرات آب و هوایی و دما شدیدتر است بیشتر استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: فروش عایق رطوبتی استخر با ضمانت آب بندی سطوح

عایق ضد رطوبت پشت بام
اجرای عایق ضد رطوبت پشت بام

عایق رطوبتی پشت بام پشم شیشه

شیشه را ذوب کرده و طی مراحلی به الیاف ریز تبدیل می کنند و در نهایت در دو فرم پنلی و رولی تحت عنوان پشم شیشه روانه بازار می کنند. کاربرد پشم شیشه در ساختمان سازی زیاد است و می تواند به عنوان آب بندی پشت بام نیز از آن استفاده کرد. نه تنها نصب آسانی دارند بلکه در مقابل آتش نیز مقاوم هستند.

 

عایق رطوبتی پشت بام پشم سنگ

سنگ بازالت یا آذرین را همراه پشم شیشه فشرده کرده و ماده ای تولید می کنند به نام پشم سنگ. تراکم آن طبیعتا از پشم شیشه بیشتر است و در عایق کاری پشت بام نیز از آن استفاده می کنند که استحکام آن در برابر حرارت و آتش بالا بوده و نه تنها مقاومت گرمایی دارد در برابر صدا نیز عایق است.

 

عایق رطوبتی پشت بام قیر و گونی

بی شک کسی نیست که قیر و گونی را به عنوان سنتی ترین روش عایق بندی پشت بام نشناسد. چسبندگی زیاد که موجب ایجاد استحکام در برابر رطوبت و آب می شود شاید شاخص ترین ویژگی آن باشد. اما در اجرای آن می بایست نسبت به تغییرات آب و هوایی در شهرهای مختلف دقت نظر اعمال شود و شهرهای سردسیر ممکن است آسیب بیشتری را به این نوع عایق بزند.این مدل از عایق اگرچه از قدیم طرفداران خودش را دارد و هنوز مورد استفاده قرار می گیرد اغلب هم به خاطر هزینه پایین تر نسبت به روشهای دیگر اما همیشه آلودگی هوا که از اصلی ترین مشکلات این روش بوده است منجر به کمتر شدن کاربرد آن شده است.

 

عایق رطوبتی پشت بام ایزوگام

شاید اولین عایقی که بعد از قیر و گونی روانه بازار شد ایزوگام بود. این روش نیز مانند قیر و گونی با حرارت و آتش انجام می شود با این تفاوت که رول های آماده نحوه نصب را بسیار سهل کرده است. اگرچه ارزان است ولی مشکلات محیط زیستی قیر و گونی را ندارد.

 

عایق رطوبتی پشت بام نانو

لاتکس و پودر ارگانومینرال محصولی تک جزیی را تشکیل می دهند که بر پایه تکنولوژی نانو است و در حین اجرا رنگی شیری مانند دارد و بوسیله قلم مو یا اسپری امکان اجرا شدن بر روی سطح پشت بام را دارد. ابتدا در دست اول جهت پر کردن پستی و بلندی های سطح زیر کار پاشیده می شود و دست دوم را در کنار توری پلی پروپیلن برای آب بندی کامل کار به کار می برند.

بیشتر بخوانید: خرید عایق رطوبتی سونا با تضمین مقاومت حداکثری محصول

نانو عایق رطوبتی پشت بام
نانو عایق رطوبتی پشت بام

عایق رطوبتی پشت بام موزاییکی

اما اگر پشت بام موزاییک شده باشد نحوه اجرای عایق بندی متفاوت است.اولین گام درزگیری به کمک عایق الاستیکی است که به نوعی محلول مخصوص بندکشی است و محافظ سرما و گرما است و نه ترک می خورد و نه دچار شکستگی می شود و چسبندگی آن نیز بسیار بالاست.

بعد از آن عایقی بدون رنگ بر روی کل سطح موزاییک ها اعمال می شودو ندر نهایت عایق نانویی سلفونی بر روی کار اعمال می شود.ای عایق نانویی به تمامی حفره ها نفوذ کرده و کار را کامل آب بندی می کند.

 

عایق رطوبتی پشت بام فایبرگلاس

از فایبرگلاس نیز می توان به عنوان عایق پشت بام استفاده نمود. این جنس عایق پس از خشک شدن مانند یک جسم جامد می ماند و بسیار در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است. در مقابل انواع کشش های ساختمان مقاوم است و حتی محیط های اسیدی و بازی هم به آن آسیبی نمی زنند. همچنین مخازن آب آشامیدنی که از بتون تولید شده باشند نیز می توانند توسط آن عایق بندی شوند و شاید بارز ترین خصیصه آن جلوگیری از نفوذ آب آلوده به داخل مخاز نباشد.

 

از عایق فایبرگلاس در موارد زیر می توان بهره برد:

  • سقف های پر شیب یا حتی صاف
  • آب بندی سقف هایی که سالهاست از ساخت آنها گذشته است
  • آب بندی بالکن یا کانال ها و جاهای مرطوب
  • آب بندی پشت بام

 

عایق کاری در هر نقطه از بنا موضوعی است که اگر آن را نادیده بگیریم یا کوتاهی داشته باشیم در اجرای درست آن می تواند متحمل ضررهای سنگین و گاها جبران ناپذیری شود. چیزی که در انتخا بعایق مناسب مهم است توجه به این اصل هست که طول همر و دوام عایق در محیطی که آن را اجرا می کنید چقدر است و در نهایت اینکه به محیط زیست آسیبی وارد نکند.

حال در بازار لوازم ساختمانی که انواع مختلف عایق رطوبتی پشت بام ایجاد شده است استفاده از آنها برای بالا بردن طول عمر سقف ها امری ضروری جلوه می کند. هر گاه خواستید عایقی را اعمال کنید یکبار باید سیستم حرارتی ساختمان را بررسی و بعد دست به خرید بزنید. و برای اجرای بی نقص آن در کنار عایق باید از مواد آب بندی نیز بهره ببرید زیرا که منجر به واترپروف شدن سقف می شود و طول عمر کار را بسیار بالا می برد.

در نهایت برای جلوگیری از نفوذ هر گونه آب، عملیات آب بندی در بالاترین لایه ها صورت می گیرد و این کار را در چند لایه انجام می دهند تا از عدم نفوذ آب اطمینان پیدا شود.

بیشتر بخوانید: خرید عایق رطوبتی ایزوگام با ضمانت کیفیت محصول

عایق رطوبتی پلیمری پشت بام
عایق رطوبتی پلیمری پشت بام

پیاده سازی انواع عایق رطوبتی پشت بام

رایج ترین روش جهت نصب عایق های آماده بر روی پنل های آماده استیل و چوب در سقف، پیچ و بست های مکانیکی است که به یک نصاب با تجربه نیاز دارد.

  • برای سقف های بتنی محتمل گزینه آسفالت داغ می باشد که آب بندی را نیز انجام می دهد.
  • متداول ترین و عام ترین روش در اکثر مناطق مایع آب بندی پشت بام است.
  • در نهایت اینکه انتخاب روش عایق بندی به کمک تعیین میزان غشا و قطر سقف می تواند انجام گیرد.
  • از جمله مهمترین عوالی که مجریان امر می بایست لحاظ کنند موار ذیل می باشد:
  • اندازه سازگاری عایق رطوبتی انتخاب شده با سقف
  • اینکه ساختمان از چه نوع انرژی استفاده می کند
  • استحکام در مثابل باد و آتش و تغییرات جوی
  • استحکام فشاری در مقابل نیروهای مکانیکی

 

از آنجایی که عایق رطوبتی پشت بام در مدلها و برندهای متنوعی در بازار با قیمت های مختلف وجود دارند.برای کسب اطلاعات بیشتر و ارزیابی دقیق نسبت به محیطی که قصد عایق بندی آن را دارید با کارشناسان ما در مجموعه رنگ فرداد در تماس باشید و از قیمت های متنوع ما بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما