خرید رزین اپوکسی ایرانی با کیفیت مشابه خارجی

رزین اپوکسی ایرانی ماده ای شیمیایی می باشد که جزو فرآورده های نفتی می باشد. چگونه می توان رزین اپوکسی شفاف را به مات تبدیل کرد؟

با توجه به اینکه رزین اپوکسی ایرانی لایه ای شفاف و براق را بر روی سطوح به وجود می آورد ممکن است در بعضی از شرایط نیاز داشته باشید که سطح کار شما مات باشد.

لازم به ذکر است که شما می توانید با فشاردست، سنباده خیس و  پارافین بدون نیاز به ماده شیمیایی و حلال ظاهری مات را به سطح کار خود ببخشید.

شما می توانید با استفاده از رزین اپوکسی ایرانی و با سنباده خیس و پارافین سطح را به اندازه دلخواه خود مات کنید. در ادامه مقاله شما را با نحوه مات کردن رزین اپوکسی ایرانی خشک شده آشنا می کنیم. در صورتیکه نیاز به مطاله بیشتر در این زمینه داشتید مقاله ی زیر را به شما توصیه میکنیم: فروش رزین اپوکسی چوب با ارسال به سراسر کشور

برای اینکار چه موادی لازم است؟

رزین خشک شده ( از مدت زمان خشک کردن رزین باید 5 تا 7 روز گذشته باشد.)

به یاد داشته باشید که سطح رزین را با استفاده از یک سنباده بسیار نرم به مقدار بسیار کم سنباده بزنید، تنها یک لایه رزین اپوکسی برای انجام این کار کافی است. جهت محکم کاری می توانید لایه دوم رزین را نیز آماده کنید.

می توانید از ماسک ضد گرد و غبار استفاده کنید. این ماسک از ورود گرد و غبار به دستگاه تنفسی تان جلوگیری می کند. برای محافظت از چشم هایتان می توانید از عینک ایمنی استفاده کنید.

برای مات کردن سطح اپوکسی چه روشی را باید به کار گرفت؟

با استفاده از سنباده کاغذی خیس و خشک که به دو درجه نرم و خیلی نرم تقسیم می شود می توانید سطح نهایی رزین اپوکسی ایرانی را تغییر دهید. می توان از سنباده 400-800-1200-1500 استفاده کرد. فراموش نکنید که باید حتما از سنباده خیس استفاده کنید.

نکته بسیار مهم:

برای اینکه سطح ناهموار رزین را صاف کنید باید از سنباده ای استفاده کنید که درجه آن 120 می باشد و برای پایان کار از سنباده خیس 220 استفاده کنید.

خرید رزین اپوکسی ایرانی

می توانید از سنباده برقی برای کارهای بزرگتری استفاده کنید که انجام آنها با دست بسیار مشکل است.

برای اینکه بتوانید سطح کارتان را خیس کنید از اسپری آب تصفیه شده استفاده کنید. برای اینکه پرز ها را پاک کنید و از ایجاد خش جلوگیری کنید از دستمال استفاده کنید، می توانید این دستمال را از ابزارفروشی ها تهیه کنید. گزینه بعدی که می توانید برای رزین اپوکسی ایرانی استفاده کنید پارافین می باشد.

 

پارافین غیر سمی و بهداشتی به همراه تکه ای پارچه نرم و بدون پرز

با استفاده از پارافین غیر سمی و خوراکی می توانید به راحتی سطح رزین پلی استر را چرب و نرم کنید. اما اگر پارافین غیر سمی در اختیار شما نبود می توانید از پارافین مبلمان استفاده کنید. البته برای چوب لازم نیست که حتما پارافین داشته باشید می توانید از روغن هایی مانند روغن گیاهی یا جلا نیز استفاده کنید.

چگونه با استفاده از سنباده سطح رزین اپوکسی ایرانی را مات کنیم؟

  • با استفاده از اسپری آب تصفیه شده سطح کارتان را به خوبی خیس کنید.
  • با استفاده از سنباده 400 سطح رزین اپوکسی ایرانی را سنباده بزنید و با استفاده از ماسک ضد گرد و غبار از خود محافظت کنید. از ترکیب آب و ذرات رزین خمیری به دست می آید که باید این خمیر را به طور کامل از روی سطوح پاک کنید.
  • بر روی سطحی که بر روی آن سنباده کشیده اید آب را اسپری کنید و خمیر به وجود آمده بر روی سطح را با استفاده از دستمال ضد خش تمیز کنید. بار دیگر این مراحل را 2 الی 3 بار تکرار کنید. این کار باعث می شود سطح رزین اپوکسی ایرانی به خوبی صاف و یکدست شود. بعد از این که سطح به خوبی صاف شد شماره سنباده را بالا ببرید و دوباره مراحل قبل را تکرار کنید.

در حین انجام کار به نکات زیر بسیار توجه داشته باشید:

  • سنباده خیس مانع از خراش سطح رزین توسط گرده های ریز خراش می شود و شما با استفاده از این سنباده سطحی صاف و نرم خواهید داشت.
  • هنگام استفاده از رزین اپوکسی با استفاده از ماسک ضد غبار از استنشاق ذرات جلوگیری کنید.
  • قبل از تغییر درجه سنباده اطمینان حاصل کنید که سطح رزین به خوبی صاف و یکدست شده است. در صورت وجود خط و خشی که از بین نمی روند درجه سنباده را به حالت سابق خود برگردانید و سنباده بیشتری بزنید.

چگونه با استفاده از سنباده سطح رزین اپوکسی ایرانی را مات کنیم؟

بعد از استفاده از سنباده باید چه کاری انجام دهید؟

بعد از استفاده از سنباده سطح کارتان را با استفاده از اسپری به خوبی خیس کنید و با دستمال سطح را خشک کنید و این کار را آن قدر تکرار کنید که تمام ذرات از بین برود. سطح رزین اکریلیک را به خوبی خشک کنید و با استفاده از یک پارچه خشک که فاقد پرز و کرک باشد سطح را آغشته به پارافین کنید. باید دستمال را با حرکت دورانی و با کمی فشار بر روی سطح بکشید و سطح را پولیش کنید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا به سطح دلخواهتان برسید.

لازم به ذکر است که در صورت وجود هاله بر روی سطح می توانید با دستمال آن را پاک کنید. البته می توانید از فرز پولیش نیز استفاده کنید. هرچه بیشتر پولیش کنید سطح رزین اپوکسی ایرانی هم براق تر خواهد بود.

انتخاب سطح مات یا براق به سلیقه شما بستگی دارد.

چه عواملی از خشک شدن رزین اپوکسی ایرانی جلوگیری می کند؟

افرادی که با رزین اپوکسی کار می کنند ممکن است با مشکل خشک نشدن رزین اپوکسی برخورد کنند، علت این امر چیست؟

  • رزین اپوکسی خشک نشود.
  • رزین اپوکسی چسبناک و نرم شود.

برای جلوگیری از این کار باید چه کارهایی انجام دهیم؟

  • نسبت اختلاط را رعایت کنید: امکان دارد به علت کمبود هاردنر در سیستم، رزین خشک نشود.
  • در سیستم آب یا رطوبت وجود داشته باشد: امکان دارد ظرف رزین اپوکسی به خوبی خشک نشده باشد و در سطح کار هوا یا رطوبت وجود داشته باشد.
  • اپوکسی و هاردنر به خوبی با یکدیگر مخلوط نشوند: باید اپوکسی و هاردنر را با توجه به قوانینی خاص مخلوط کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • دما کنترل شود: قبل از هر چیزی دمای محیط را کنترل کنید تا هیچ مشکلی از نظر دما نداشته باشید، در واقع دمای محیط نباید از 10 درجه کمتر باشد هم چنین دمای سطح به هیچ عنوان نباید زیر 5 درجه سانتی گراد باشد. در دمای پایین فعالیت هاردنر و اپوکسی متوقف می شود در نتیجه رزین خشک نخواهد شد. البته تنها سرد شدن دما مشکل ساز نمی باشد بلکه افزایش دما نیز می تواند در روند خشک شدن رزین اپوکسی ایرانی اختلال ایجاد کند. اپوکسی بیشترین دمایی که می تواند تحمل کند 50 درجه سانتی گراد می باشد.
  • سطح دارای آلودگی باشد: یکی از دلایل خشک نشدن رزین اپوکسی ایرانی می تواند سطح آلوده باشد. سطح آلوده شامل چربی و گرد و غبار می باشد که مانع از خشک شدن رزین اپوکسی می شود.

 

فروش رزین اپوکسی ایرانی
فروش رزین اپوکسی ایرانی

 

برای اینکه با رزین اپوکسی ایرانی کار کنید و بتوانید آن را قالب گیری کنید باید از جداکننده اپوکسی استفاده کنید. رزین اپوکسی می تواند به غیر از سیلیکون به تمام سطوح بچسبد. بنابراین هنگامی که قالب های شما از مواد زیر تشکیل شده باشد باید از مواد جداکننده رزین اپوکسی استفاده کنید:

  • فایبرگلاس
  • چوب
  • پلکسی
  • پلاستیک
  • اکریلیک
  • سطوح ام‌دی‌اف

و متریال هایی که از آنها برای قالب بندی رزین اپوکسی ایرانی استفاده می کنند.

چگونه از واکس جدا کننده استفاده کنیم؟

در صورتی که قالب شما ام دی اف می باشد استفاده از واکس را فراموش نکنید. استفاده از واکس جداکننده به صورت زیر می باشد.

از دستکش لاتکس استفاده کنید: دو انگشت دست خود را به واکس آغشته کنید و شروع به کشیدن دایره های کوچکی کنید که قطر آنها 2 سانتی متر می باشد. فراموش نکنید این کار را از گوشه قالب شروع کنید.

در صورتی که احساس کردید انگشت هایتان خشک شده است دوباره مقدار کمی واکس بردارید. این کار را آن قدر ادامه دهید که واکس کل قالب را در بر بگیرد. دیواره ها را آغشته به واکس جداکننده کنید، بعد از اینکه کارتان را تمام کردید با استفاده از یک دستمال بدون پرز سطح قالب را به خوبی پولیش بزنید.

به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا واکس به خوبی خشک شود. نکته بسیار مهمی که در رابطه با پولیش وجود دارد این است که باید آن را با فشار کم انجام دهید.

نکته:

شما می توانید با خرید رزین اپوکسی ایرانی با کیفیت مشابه خارجی با هزینه ای کمتر کارهای زینتی یا هنری خود را انجام دهید و از کیفیت بالای رزین اپوکسی ایرانی لذت ببرید.

رزین اپوکسی ایرانی مشابه رزین اپوکسی خارجی

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس مدیر فروش: 09129723451

شماره تماس دفتر: 02128423451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما