خرید چسب کاشی ضد آب با قابلیت اجرای آسان

در قدیم، جهت نصب کاشی، می بایست خیلی مراحل گوناگونی طی می شد. بعد از ساخت چسب کاشی اما این روال خیلی آسان شد.این چسب ها در دو نوع خمیری و پودری روانه بازار شدند که اجازه می دهند در مدت کوتاهی پروژه های کاشی کاری به سرانجام برسند. اما به مرور و بنا به نیاز چسب کاشی ضد آب تولید شد و به بازار عرضه شد. در این مقاله می خواهیم به این بپردازیم که چسب کاشی ضد آب چه کاربردها و ویژگی هایی دارد.

چسب کاشی نوعی ماده شیمیایی در صنعت ساختمان است که جهت اتصال کاشی و سرامیک یا حتی سنگ و دیگر مواد به دیوار استفاده می شود. این چسب به خاطر موادی که دارد، نسبت به مواد سنتی نتیجه عالی دارد و آسودگی در اجرا مهمترین ویژگی آن است. چسب کاشی را می توانید به صورت کیسه ای یا در ظرف تهیه کنید و طبق فرمول مندرج در آن، از آن بهره ببرید. خیلی از کاربرها می خواهند بدانند چسب های کاشی ضد آب هم هستند یا خیر؟

انواع چسب کاشی را بشناسیم

اگرچه دسته بندی های متنوعی می توان برای چسب کاشی به کار برد اما به طور کلی به دو مدل چسب با مواد آلی و چسب با مواد معدنی می تواند تقسیم بندی شود. از آنجا که مدل خمیری این چسب ها ضد آب نیستند از آنها نباید در مکانهای مرطوب استفاده کرد. در واقع چسب خمیری از مواد آلی ساخته می شود که در مقابل آب از خود مقاومتی ندارد. در حالی که چسب‌های پودری که از مواد معدنی ساخته می‌شوند، بر پایه سیمان بوده و مقاومت خوبی دربرابر آب دارد. به همین دلیل در استخر، سونا و دیگر جاهای مرطوب می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین چسب کاشی ضد آب از جمله چسب‌های کاشی و سرامیک است که در فضاهای مرطوب استفاده می‌شود. این چسب به دلیل مقاومت دربرابر آب استحکام خوبی دارد و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به شدت نیاز به وجود کاشی های ضدآب این محصول توسط متخصصین طراحی و توسعه و روانه بازار گریده  است و دیگر به مرور در حال رشد استفاده از آن و حذف روش سنتی که همان ملات سیمان بود هستیم. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر و دقیق تر چسب کاشی ضد آب می پردازیم.

چسب کاشی پودری ضد آب
چسب کاشی پودری ضد آب

چسب کاشی ضد آب چیست؟

این چسب در واقع به نوعی عایق رطوبتی محسوب می شود که برپایه سیمان اما ترکیبی از لاتکس است و برای نصب بلند مدت سرامیک، کاشی، برخی سنگها در نما یا مکانها داخلی که عموما در مواجه با برخورد همیشگی با آب و رطوبت هستند نظیر، دستشویی و حمام، استخرها، منابع آب یا سنگ نما استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از چسب کاشی ضد آب

  • اسیتادگی در مقابل نفوذ آب (حتی اگر مکان موجود کاملا و به طور دائمی غرق در آب باشد نیز کیفیت خود را از دست نمی دهد.)
  • همسانی با انواع مصالح ساختمان مانند بتن، چوب، پنل های گچی و …
  • مقاومت و استحکام بالا به دلیل وجود پلیمر در آن
  • حتی لایه نازکی از آن از استحکام بالایی برخوردار است
  • چسبندگی بالا به کاشی های شکننده
  • نه تنها نسبت به آب مقاوم است به تغییرات آب و هوایی نیز این ویژگی را دارد
  • ایده آل برای فضاهایی که رفت آمد زیادی در آن است
  • سر نمی خورد و با ضربه آسیب نمی بیند
  • ضد قارچ
چسب کاشی ضد آب استخری-
چسب کاشی ضد آب استخری-

کاربرد چسب کاشی ضد آب

  • ایده آل جهت استفاده در استخر، حمام، آشپزخانه، دستشویی و مکانهایی که دائم در معرض رطوبت هستند
  • جهت استفاده برای کاشیکاری در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان
  • امکان چسباندن موزاییک های شیشه ای ، سنگ مرمر و حتی دیگر سنگ ها نظیر کوارتز
  • ایده آل جهت کاربرد بر روی سطوح خشک و مرطوب
  • نصب کاشی جهت فضاهایی که زیرسازی آنها خیس و مرطوب اس
  • هم قابلیت استفاده در کف را دارد و هم دیوار
  • امکان نصب کاشی برای پشت بام،سنگ فرش کف یا کاشی نما

خرید چسب کاشی ضد آب مرغوب که قابلیت اجرای آسان را داشته باشد نکته بسیار مهمی است که به کمک متخصصین مجموعه رنگ فرداد، در انواع برندها و مدلها این محصول برای شما فراهم گردیده است.

 

چسب کاشی ضد اسید

تا اینجا متوجه شدیم که برخی چسب های کاشی قابلیت ضدآب را دارا می باشند. اما برخی از این چسب های کاشی نیز هستند که به وسیله رزین واکنش گرا تولید می شوند که در مقابل اسید نیز مقاومت نشان می دهند. این نوع چسب به دلیل هزینه تولید بالا کمی گران قیمت هستند و در جاهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله محیط های صنعتی، بیمارستانها، آزمایشگاه های صنعتی و …

 

روش نصب چسب کاشی ضد آب

همانند دیگر چسب های صنعتی تولید شده، این مدل چسب نیز به آسانی قابل استفاده است. مطابق دستورالعملِ هر برندی از این چسب که خریداری نموده اید آن را با میزان مناسب آب مخلط کرده و درون ظرفی می ریزید. سپس هم زده، تا خمیری یک دست تولید شود. با کمی صبر خواص شیمیایی آن پدیدار می شود و سپس روی سطح مورد نظر اعمال می شود.

 

چند نکته مهم که باید بدانید

  1. در حین نصب چسب کاشی ضد آب اگر دمای محیط مطلوب نباشید خروجی کار خوب نخواهد بود
  2. اینکه چه مقدار از چسب استفاده شود، به این بستگی دارد که زیرِ کار چقدر هموار یا ناهموار است
  3. از این رو که چسب های تقلبی در بازار زیاد هستند باید به استاندارد بودن برند توجه ویژه بفرمایید
  4. به طور کلی و استاندارد سه کیلوگرم برای هر متر مربع چسب کاشی استفاده می شود
  5. خشک شدن  مدل خمیری این چسب حدود 48 ساعت زمان می‌ خواهد
  6. خشک شدن مدل پودری این چسب به 12 ساعت زمان می خواهد

قیمت چسب کاشی ضد آب

از آنجا که تنوع برندها بالاست تنوع قیمت ها نیز پدید آمده است. در هنگام خرید نیاز است به نوع کاربری خود توجه ویژه نمایید اینکه در ارتفاع نصب می کنید یا نما، داخل یا بیرون، ، نوع مصالح، نوع متریال ای که می خواهید آن را بوسیله چسب کاشی بچسبانید.

بیشتر بخوانید: قیمت چسب بتن استخر با قابلیت های فوق العاده

چسب کاشی ضد آب قیمت
اجرای چسب کاشی ضد آب

کلام پایانی

چسب کاشی ضد آب امروزه با توجه به فضاهای مرطوب موجود، به یکی از پرکاربردترین ابزار ساختمانی تبدیل شده است و تنوع گوناگونی دارد. در این مقاله به بررسی تخصصی آن پرداختیم و شما را با قبلیت ها و ویژگی های آن آشنا ساختیم. قبل از خرید، با مجموعه رنگ فرداد تماس حاصل نمایید تا همکاران ما اطلاعات دقیق و کاملی را  تا در اختیارتان قرار دهند تا بتوانید با آرامش و اطمینان کامل نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما