خرید کاهگل ضد آب قشم بدون تغییر رنگ

نقش کاهگل در معماری بومی جزیره قشم

یکی از تفاوت های نسل قدیم و جدید سبک معماری آنها است. البته سبک معماری به نحوی وسیله ارتباط میان نسل ها نیز می باشد. در واقع با دیدن و بررسی کردن بناهای به جا مانده می توان به آداب و رسوم و همچنین نبوغ نسل گذشته در معماری، پی برد. کاهگل ضد آب قشم یک جایگزین برای معماری بومی و سنتی به شمار می رود.

از دیرباز؛ ملات و مصالح از دل طبیعت انتخاب می شده تا با شرایط اقلیمی هر منطقه سازگار باشد و همچنین تحمل شرایط سخت آب و هوایی را برای ساکنانش آسان تر کند. تقریبا در همه جای ایران از خاک برای ساختمان سازی استفاده شده است. زیرا خاک در همه جا به وفور یافت می شود. البته خاک هر منطقه از نظر رنگ و خواص فیزیکی متفاوت تر از سایر مناطق است.

جزیره قشم نیز آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. به همین علت برای پوشش دادن سقف خانه ها از چندین لایه کاهگل استفاده می کردند. کاهگل نقش عایق رطوبتی و حرارتی را بر عهده داشته است. البته ضخامت این لایه ها به نحوی انتخاب می شده که در برابر نفوذ رطوبت مقاوم بوده و همچنین سازه را سنگین نکند.

خانه های سنتی و بافت قدیمی جزیره‌ی قشم پشت فروشگاه ها و مجتمع های بزرگ تجاری و همچنین آپارتمان های لوکس و هتل های مجلل گم شده است. برخی از افراد دوست دارند دکوراسیون های سنتی را ایجاد کنند و یا یکی از بناهای قدیمی را احیا و بازسازی کنند. در هر صورت می توان از ملات های جدید که کارایی و قابلیت های کاهگل سنتی را دارد استفاده کرد.

لازم به ذکر است که این کاهگل های جدید کاملا بهینه شده و معایب کاهگل سنتی را ندارند. در این میان کاهگل ضد آب قشم بهترین گزینه برای استفاده در اقلیم های گرم و مرطوب یا به عبارتی شرجی است.

بیشتر بخوانید: کاهگل نانو بندرعباس

کاهگل پلیمری قشم
کاهگل نانو قشم

کاهگل ضد آب قشم

کاهگل ضد آب قشم کاملا آبگریز و ضد آب است و برعکس کاهگل سنتی به هیچ وجه در برابر بارش باران و رطوبت هوا آسیب نمی بیند و کاملا مقاوم است. علاوه بر خلق نمای سنتی و زیبا کردن محیط، می توان از کاهگل ضد آب قشم به عنوان یک عایق بسیار عالی در برابر رطوبت و گرمای هوا استفاده کرد. همان طور که گذشتگان از آن بهره برده اند.

لازمه‌ی بقا در شرایط اقلیمی این جزیره ایجاب می کرده از ملات و مصالحی استفاده کنند که به رنگ روشن باشد. زیرا رنگ های روشن نور خورشید را جذب نمی کنند. در این میان کاهگل ضد آب قشم در رنگ های متنوعی تهیه و عرضه می شود. البته رنگ هایی که شبیه به کاهگل سنتی هستند؛ طرفداران بیشتری دارند. ناگفته نماند این رنگ ها در برابر تابش های مستقیم و طولانی مدت نور خورشید کاملا پایدار و مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند. باران های اسیدی و حلال هایی مانند بنزین و نفت نیز آن را خراب نمی کنند.

خصوصیات منحصر به فرد کاهگل ضد آب قشم به علت افزودن مواد سیلیکونی به ترکیب آن است. مواد سیلیکونی باعث افزایش خاصیت چسبندگی کاهگل می شوند. در نتیجه ذرات تشکیل دهنده‌ی آن به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و در آب حل نمی شوند. این ویژگی عامل اصلی بهبود خاصیت کاهگل ضد آب قشم است.

برای احیای ساختمان های فرسوده و قدیمی می توان از کاهگل ضد آب قشم استفاده کرد. زیرا این ملات به خوبی روزنه ها و شکاف های سطح را پر کرده و به سطح زیرین می چسبد. در نتیجه بنا مستحکم و مقاوم تر شده و بر خلاف کاهگل سنتی؛ لازم نیست هر چند سال یکبار ساختمان ها بازسازی و نوسازی شوند.

بیشتر بخوانید: کاهگل مصنوعی سمنان

اجرای کاهگل ضد آب قشم
اجرای کاهگل نانو قشم

موارد استفاده از کاهگل صنعتی قشم

در موارد متعددی می توان از کاهگل ضد آب قشم استفاده کرد. به عنوان عایق در برابر نفوذ رطوبت و گرما؛ می توان از آن برای اندود کردن سقف ها، پشت بام ها، فضاهای مرطوب مانند حمام و دستشویی استفاده کرد.

در برخی از مکان ها شستشو و رعایت بهداشت بسیار ضروری است. از کاهگل سنتی نمی توان در فضاهای اینچنینی استفاده کرد. اما خاصیت آب گریزی کاهگل ضد آب قشم باعث شده بتوان از آن در همه جا استفاده کرد.

برخی افراد تمایل دارند سطوح را مرتبا تمیز کنند و یا از مواد شوینده برای نظافت استفاده کنند. کاهگل ضد آب قشم در خصوص استفاده از مواد شوینده و شیمیایی هیچ محدودیتی ندارد و دچار رنگ پریدگی نیز نمی شود. در نتیجه برای پوشش دادن اتاق ها، آشپزخانه و… می توان از آن استفاده کرد.

کاهگل صنعتی قشم
اجرای کاهگل ضد آب قشم

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما