خرید کاهگل نانو یزد بدون تغییر رنگ

کاهگل یزد

یزد اولین شهر خشت خام جهان است و شهرتی جهانی دارد. مسافران و گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید به شهر یزد سفر می کنند. بر خلاف خیلی از شهرهای دیگر؛ در یزد اثری از ساختمان ها و آسمان خراش ها نیست، فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید آنچنانی هم ندارد. تنها چیزی که مشوق سفر به یزد است؛ معماری اصیل، خانه های خشتی و دیوارهای کاهگلی آن است.کاهگل نانو یزد یکی از عواملی است که در سالیان جدید تاثیر خوبی روی اجرای خانه های سنتی داشته است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

رنگ کاهگل و خشت برگرفته از طبیعت است و همین باعث می شود انسان به وجد بیاید. معماران خوش ذوق یزدی برای سازگاری و تطبیق با شرایط منطقه؛ ملات و مصالح را از دل طبیعت می گرفتند. خاک رس که در کویر و بیابان به وفور یافت می شود و کاه نیز به راحتی قابل تهیه است. در برخی موارد به جای کاه از خار شتر که در بیابان رشد می کند استفاده می شده است.

در طول تاریخ انسان همیشه مصالحی را انتخاب کرده که بر اثر گذشت زمان آسیبی نبیند و روز به روز اصیل تر و با شکوه تر شود. زیبایی و آوازه شهر یزد وام دار نبوغ و ذوق معمارانی است که انتخابی چنین هوشمندانه داشته اند.

البته ناگفته نماند؛ دیوارهای کاهگلی در اثر وزش باد و بارش باران فرسوده شده و نیازمند مرمت و بازسازی هستند. در این میان تهیه کاهگل مرغوب؛ گاهی تا چندین روز طول می کشد. همچنین برای ساختن دیوارهای صاف و بی نقص باید از افراد ماهر و با تجربه کمک گرفت.

برای رفع این مشکلات؛ موادی به ترکیب کاهگل سنتی اضافه شده است. با افزایش چسب ها و رزین های سیلیکونی؛ انواع مختلف کاهگل های مصنوعی و مدرن تهیه شده است. برای بهبود خواص این ملات جدید؛ مواد سیلیکونی را در ابعاد بسیار ریز در حد نانومتر به کار گرفته اند و محصول این عمل کاهگل های نانو می باشد. البته از خود گل نیز در این محصول استفاده نمی شود و سایر مصالح جایگزین آن شده اند.

بیشتر بخوانید: کاهگل مصنوعی چیست؟

خرید کاهگل نانو یزد
قیمت کاهگل ضد آب یزد

کاهگل نانو یزد

کاهگل نانو یزد یکی از انواع کاهگل های نانو پلیمری است که خواص ویژه و برجسته ای دارد. از نظری ظاهری این کاهگل کاملا شبیه به کاهگل سنتی است. از جمله این خصوصیات؛ چسبندگی بسیار بالای این نوع ملات است. این ویژگی باعث شده تا کاهگل جدید به تمام سطوح بچسبد و برای اندود کردن مشکل و محدودیتی نداشته باشد. کلیه‌ی سطوح فلزی، شیشه ای، سرامیکی، کناف؛ یونولیت، سیمان، خشت، آجر، گچ، چوب و… را می توان با کاهگل نانو یزد اندود کرد.

نانو ذرات سیلیکونی در آب حل نمی شوند در نتیجه کاهگل نانو یزد کاملا ضد آب است. چسبندگی قوی و ضد آب بودن باعث شده تا از کاهگل نانو یزد به عنوان یک عایق بسیار ایده آل در برابر رطوبت استفاده شود. به غیر از آب؛ سایر مایعات و بخارات نیز نمی توانند از این پوشش نانو عبور کنند.

عمده ترین ویژگی کاهگل های نانو نسبت به سایر کاهگل های مصنوعی؛ خاصیت خود تمیز شوندگی (Self Cleaning) آنها است. به این معنی که دوده، چربی، روغن و سایر مواد معلق در هوا بر روی کاهگل نانو یزد جذب نمی شوند. در نتیجه نیازی به نظافت یا نوسازی آن نیست. هر چند که کاهگل نانو کاملا قابل شستشو می  باشد.

از کاهگل نانو یزد می توان در مکان های مرطوب و فضاهایی که رعایت بهداشت در آنها ضروری است؛ استفاده کرد. زیرا هم کاملا ضد آب و قابل شستشو است و هم می توان برای نظافت آن از مواد شوینده استفاده کرد.

کاهگل نانو یزد در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید بسیار پایدار است و تغییر رنگ نمی دهد. در ضمن باران های اسیدی، مواد شیمیایی و حلال های آلی نیز اثری بر روی این پوشش ندارند و موجب تخریب و رنگ پریدگی ملات کاهگل نانو یزد نمی شوند.

بیشتر بخوانید: کاهگل مصنوعی تهران

کاهگل قابل شستشو یزد
فروش کاهگل نانو یزد

موارد مصرف

در یزد از کاهگل نانو برای اندود کردن دیوار خانه های مسکونی، اداری، بانک، مغازه، فروشگاه، هتل، سفره خانه، پارک، زیباسازی شهری و… استفاده می شود. برای بازسازی بافت تاریخی و خانه های قدیمی؛ کاهگل ضد آب یزد بهترین گزینه است. زیرا همان طور که گفته شد این کاهگل بسیار چسبنده است. بنابراین هم موجب استحکام بنا شده و هم نیاز به مرمت سالیانه ندارد.

کاهگل صنعتی یزد در رنگ های مختلفی تهیه می شود و به علت پایداری و ثبات رنگ بالا و همچنین عمر مفید طولانی؛ طرفداران زیادی پیدا کرده است. لازم به ذکر است که در نمایندگی های رسمی؛ این محصول با ضمانت نامه‌ی معتبر به فروش می رسد.

کاهگل ضد آب یزد
کاهگل صنعتی یزد

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما