فروش چسب بتن آب بندی با قابلیت اجرای آسان

یکی از مهمترین و کاربردی ترین مواد افزودنی در بتن، چسب بتن است. این افزودنی مهم و پرکاربرد می‌تواند باعث افزایش دوام و افزایش مقاومت خمشی بتن شود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که باعث شده چسب بتن آب بندی در صنعت ساختمان و ساخت و ساز کاربرد فراوانی داشته باشد چسبندگی خوب و مقاوم آن است. که با توجه به این ویژگی مهم یکی از کاربرد هایی که چسب بتن دارد، چسبندگی بتن جدید برای چسبیده شدن به بتن قدیمی در پروژه های بازسازی، مرمتی و تعمیراتی را افزایش میدهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

این خاصیت همچنین زمانی که میخواهند نمای یک ساختمان را روی بتن قدیمی اجرا کنند کاربرد دارد، و همچنین در صورت آسیب دیدگی سطحی و عمقی در سازه های بتنی می توان با استفاده از چسب بتن آنها را ترمیم کرد. همچنین برای آب بندی کردن استخر های بتنی، کانال های آب، سدها، پایه های پل ها و ستونها، آب بندی بتن و مخازن و خیلی ار کاربرد های دیگر می توان از این چسب استفاده نمود. برای اینکه استفاده بهتر و کاربردی تر از چسب بتن داشته باشیم باید محلی که میخواهیم از چسب بتن در آن استفاده کنیم، فارغ از هرگونه چربی، ذرات گرد و غبار و… باشد تا چسبندگی بهتری ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: خرید چسب بتن ضد آب

چسب بتن آب بندی- مجموعه رنگ فرداد
چسب بتن آب بندی- مجموعه رنگ فرداد

از جمله مهم ترین و با اهمیت ترین خاصیت هایی که چسب بتن دارد می توان موارد زیر را نام برد:

  • کمک به افزایش حجم بتن و کاهش چشمگیر ترک های بتن
  • مقاوم نمودن بتن در برابر یخ زدن و افزایش نفوذپذیری
  • افزایش مقاومت خمشی بتن به میزان ۵۰ درصد
  • کاهش چشمگیر نفوذپذیری بتن
  • مقاوم نمودن بتن در برابر مواد شیمیایی
  • افزایش طول عمر بتن و مقاومت مکانیکی بتن
  • و یکی از مهمترین خاصیت هایی که دارد افزایش چسبندگی بتن تا حدود ۴ برابر می باشد.

بیشتر بخوانید: چسب بتن چیست؟

خرید چسب بتن آب بندی
چسب بتن آب بندی با کیفیت بی نظیر

انواع مختلف چسب بتن

در طول دوره ای که چسب بتن به بازار معرفی و از آن استفاده  شد، چسب بتن های مختلفی توسط کارخانه ها و شرکت های مختلف تولیدی ساخته شده و به بازار معرفی و مورد استفاده قرار گرفته اند که کاربردی ترین و مهمترین آنها که امروزه مورد استفاده بسیاری از ساختمان سازان قرار گرفته است معرفی و در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

به عنوان مثال چسب کاشت میلگرد. این نوع از چسب برای ایجاد چسبندگی و پیوندی مستحکم در ساختمان برای چسباندن آرماتور ها و میلگرد ها استفاده می شود، همچنین برای پر کردن شکاف هایی که ممکن است در سقف، دیوار و یا بتن وجود آمده باشد، و یا برای نصب کردن صفحات فلزی که روی سطوح عمودی میخواهند نصب شوند؛ که از مهم ترین مزایای چسب کاشت میلگرد که با توجه به کاربردهایش دارد می‌توان به چسبندگی بسیار عالی روی سطوح بتنی، آهنی، سنگی و… اشاره کرد.

سرعت بالای انجام پروژه و نیاز نداشتن به حلال برای انجام کارهای فوق که اشاره کردیم و همچنین مقاومت بسیار بالایی که این چسب در مقابل شرایط جوی و محیطی دارد از دیگر موارد کاربردی این نوع چسب بتن می باشد.

یکی دیگر از انواع چسب های بتن که مورد استفاده فراوان دارد چسب لاتکس می باشد که این چسب از مواد لاستیک محلول در آب به وجود می آید.

از جمله مزایای چسب لاتکس می توان به افزودن مقاومت سایشی بتن، افزودن به مقاومت بتن در مقابل محیط ها و شرایط جوی مختلف، افزودن به مقاومت کششی بتن و پیشگیری از ترک خوردن بتن است.

نوع دیگر از چسب های بتن چسب اپوکسی می باشد که این چسب از نوع رزین اپوکسی است. چسب اپوکسی از چسبندگی بالایی برخوردار می باشد و یک آب بند قدرتمند می باشد که از مزایایی که چسب اپوکسی بتن دارد می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • باعث افزایش کیفیت بتن
  • افزایش طول عمر بتن
  • افزایش قابلیت اجرا بدون استفاده از هیچ گونه حلالی
  • از این چسب میتوان در محیط ها و شرایط جوی مختلف استفاده کرد
  • همچنین میتوان در سازه های غرقابی، برای چسباندن سرامیک و سنگ ، برای اتصال بتن به بخشهای مختلف فلزی استفاده کرد.

نوع دیگری از چسب های بتن، چسب بتن مخصوص آب بندی می باشد. این چسب شیری رنگ میباشد ولی پس از مصرف به صورت بی رنگ در می اید.

از مهمترین و کاربردی ترین ویژگی های چسب بتن مخصوص آب بندی مقاومت بالای آن در برابر سرما و گرما، رطوبت، ضربه، آتش و… می باشد.

از مهمترین مزایای بتنی که دارای چسب آب بندی می باشد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بسیار مقرون به صرفه می باشد
  • سرعت اجرای پروژه را افزایش میدهد
  • در برابر رطوبت و شرایط مختلف محیطی و جوی مقاومت بالایی دارد
  • در سازه های مختلف استحکام فراوان ایجاد میکند
چسب بتن ضد آب
اجرای چسب بتن ضد آب

کاربرد چسب آب بندی

در ساختمان های متفاوت، مکان ها و فضاهای مختلفی را می توان پیدا کرد که در آن از چسب آب بندی استفاده می کنند به طور مثال:

  • در ملات های سیمانی از آن استفاده می کنند
  • در نماسازی ساختمان ها مختلف
  • جهت اجرای انواع سقف
  • برای اجرای سنگ ها کاشی ها و سرامیک
  • اجرای جدول ها و موزاییک ها

همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و اشعه فرابنفش خورشید دارد.

از چسب بتن آب بندی می توان به عنوان جایگزین قیر و عایق های سنتی هم استفاده کرد زیرا خاصیت آب بندی صد درصدی دارد.

چسب بتن آب بندی بسیار مقرون به صرفه می باشد و قیمت ارزان دارد.

اما بازار رقابتی و درخواست فراوانی که از جانب مصرف کننده این نوع چسب در بازار به وجود آمده است، باعث شده که تعدادی از افراد بدون رعایت کوچکترین استانداردها اقدام به ساخت چسب بتن های بی کیفیت نمایند که پیشنهاد می‌شود تحت هیچ شرایطی از این نوع چسب بتن ها خریداری نکنید و قبل از خریداری از شرکت مورد نظر مانند: شماره ثبت، وجود آزمایشگاه در کنار خط تولید، رزومه شرکت مورد نظر و اگر شرایط به وجود آمد حتی بازدید از خط تولید چسب بتن شرکت مورد نظر را به عمل آورید.

مراحل اجرای چسب بتن آب بندی بسیار ساده می باشد که همین امر باعث استفاده فراوان از آن در صنعت ساختمان شده است.

مراحل اجرای آن بسیار ساده است که به این صورت میباشد که:

  1.  در ابتدای کار باید از محکم بودن سطح زیرین و عدم وجود ترک چه سطحی و چه عمقی در لایه های زیرسازی اطمینان حاصل کنیم، در مرحله بعد سطح زیرین باید فارغ از هرگونه آلودگی و گرد و غبار، چربی، روغن و هرگونه آلودگی دیگری باشد که به این منظور باید سطح زیرین تمیز و پاکسازی شود، که می توان جهت این کار از آب استفاده کرد.
  2. پس از تمیز شدن سطح مورد نظر روی آن یک لایه ضخیم چسب آب بندی ریخته می شود و در مرحله ی بعد مقداری مناسب از چسب را با ملات مورد نظر مخلوط و روی سطح آماده شده میریزند. همانطور که گفته شد، اجرای آن آسان است و همین اجرای آسان باعث محبوبیت آن در صنعت ساختمان سازی شده است.
چسب بتن آب بند کننده
چسب بتن آب بند کننده

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما