فروش کاهگل مصنوعی اصفهان مناسب مناطق باغی و بومگردی

کاهگل نانو اصفهان

کاهگل به عنوان قدیمی ترین ملات ایرانی؛ جایگاه بسیار ویژه ای در میان معماران ایرانی دارد. به نحوی که تقریبا تمام بناهای تاریخی ایران؛ همه خشتی و کاهگلی هستند. تقریبا در بیشتر نقاط کشور از کاهگل استفاده می شده است؛ زیرا بیشتر وسعت ایران را مناطق کویری و گرم و خشک در برگرفته است. کاهگل مصنوعی اصفهان با کاهگل سنتی هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آنها در ترکیب مواد سازنده کاهگل است. در کاهگل مصنوعی اصفهان از رزین های سیلیکونی استفاده شده است. این ماده موجب افزایش استحکام، چسبندگی و آب گریزی کاهگل می شود.

متاسفانه این معماری در حال نابودی است و جای آن را سازه های غیربومی و وارداتی گرفته است. مصالحی که با خلق و خوی مردم ایران سازگار نیست و دیگر خانه ها به عنوان حریم امن و جایگاه سکون و آرامش نیستند. برای جلوگیری از نابودی فرهنگ اصیل ایران لازم است نمادهای معماری سنتی در ساختمان ها، ادارات، مکان های تفریحی، اماکن مذهبی و… به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: خرید کاهگل ضد آب شیراز

کاربرد کاهگل ضد آب اصفهان در باغات
کاربرد کاهگل ضد آب اصفهان در باغات

کاهگل ضد آب در بومگردیها

اقامتگاه های بومگردی نزد مسافران و گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. این اقامتگاه ها بر اساس معماری بومی هر منطقه ساخته می‌شوند و محلی برای آشنایی و تعامل با فرهنگ آن منطقه به حساب می‌آید. خیلی از مردم دوست دارند مدتی را دور از هیاهوی شهری باشند و خاطرات شیرین گذشته را زنده کنند. اقامتگاه های بومگردی در دل طبیعت بکر و زیبای هر منطقه بنا شده؛ جایی که سر و صدا، دود، ترافیک و شلوغی دیده نمی شود و همه جا پر از آرامش و زیبایی محض است.

در مناطق کویری اقامتگاه های بومگردی جلوه متفاوتی دارند. این اقامتگاه ها در کنار جنگل و کوه و دریا نیستند؛ بلکه در کویر و کنار تپه های شنا قرار دارند. جایی که تا چشم کار می کند ریگ بیابان است. در کویر طلوع و غروب خورشید از همه جا زیباتر است. اینقدر پهنه وسیع است که چیزی مانع دید نمی‌شود. شب های کویر نیز خاص است. انگار ستاره ها در نزدیکترین فاصله قرار دارند؛ اگر دست دراز کنی می‌توانی ستاره بچینی و ماه را نوازش کنی. اتاق ها و آلاچیق های کاهگلی، پنجره های چوبی و شیشه های رنگی همگی جمع شده اند تا روح آدمی را تازه کنند.

ساخت اقامتگاه های بومگردی با استفاده از کاهگل مصنوعی اصفهان بسیار ساده و راحت است. با کمک این ملات به راحتی می توان فضاهای مورد نظر را پوشش داد. سرعت بالا و سهولت اجرا یکی از مزایای مهم کاهگل مصنوعی اصفهان است.

در ضمن خاصیت ضد آب بودن کاهگل مصنوعی اصفهان باعث شده؛ سطح این ملات به راحتی تمیز شود و قابل شستشو باشد. به علت وجود سیلیکون در ترکیب کاهگل مصنوعی اصفهان؛ پوشش حاصل در برابر حلال های آلی و شیمیایی نیز مقاوم است و در آنها حل نمی شود. در نتیجه رعایت نظافت و مسائل بهداشتی بسیار آسان است.

بیشتر بخوانید: کاهگل مصنوعی مازندران

استفاده از کاهگل مصنوعی اصفهان در بومگردی
استفاده از کاهگل مصنوعی اصفهان در بومگردی

استفاده از کاهگل ضد آب اصفهان در باغ ها و ویلاها

در برخی مناطق؛ خانه ها و باغ ها با دیوارهای کاهگلی هنوز هم به چشم می خورند و با ترکیب گل و گیاه با کاهگل منظره ای چشم نواز و زیبا خلق کرده اند. خانه‌های اصیل ایرانی آثاری ماندگار و جذاب هستند و نشان از استحکام این ملات سنتی دارند. حیف که در این زمانه معماری های بی هویت و پوچ جای این همه زیبایی و وقار را گرفته اند.

در مناطق روستایی، باغ ها و ویلاها نیز کاهگل مصنوعی اصفهان؛ گزینه بسیار مناسبی است. زیرا همان طور که گفته شد؛ این ملات کاملا ضد آب و در اثر رطوبت و بارش باران آسیب نمی بیند. در نتیجه نیازی به بازسازی زود هنگام ندارد.

توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین ساخت بنا با استفاده از مصالح بومی؛ معماری سنتی ایران را از سایر معماری ها برجسته و متمایز کرده است. هماهنگی ساختمان ها با طبیعت اطراف و مصالح ساده و برگرفته از طبیعت خاص آن منطقه از مهمترین خصوصیات معماری سنتی ایران است. خانه های با شکوه و اصیل ایرانی بیانگر ذوق و هنر معماران ایرانی هستند.

یکی از مزایای کاهگل مصنوعی اصفهان؛ پایداری و مقاومت آن است. به این معنی که در اثر تابش نور خورشید تجزیه و تخریب نمی شود، باران های اسیدی، باد و طوفان و … بر روی آن تاثیری ندارد. بنابراین بناهای ساخته شده با کاهگل مصنوعی اصفهان تا سالیان دراز محکم و پابرجا می مانند.

به این ترتیب می توان در مکان های مرطوب و پرباران نیز از کاهگل مصنوعی اصفهان استفاده کرد. همچنین می توان به عنوان عایق رطوبتی بر روی پشت بام، دیوارهای خارجی و فضاهای مرطوب به کار برد.

کاهگل ضد آب اصفهان بر روی دیوار باغات
کاهگل ضد آب اصفهان بر روی دیوار باغات

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما