قیمت کاهگل ضد آب نانو

ارتباط معماری و اقلیم

کاهگل ترکیبی از خاک رس و کاه می باشد. البته بسته به نوع اقلیم و محصولات کشاورزی هر منطقه؛ به جای کاه از مواد جایگزین دیگری استفاده می‌کردند. در شهرهای کویری ماند یزد به جای کاه از خار آدور یا همان خارشتر استفاده می‌کردند. در شهرهای شمالی از پوست خرد شده برنج و گاهی از نی های خرد شده در ترکیب کاهگل استفاده می شده است. در زمانه ی جدید کاهگل ضد آب نانو جایگزین این مصالح سنتی شده است.

از دیرباز بین طبیعت و معماری رابطه تنگاتنگی بوده است. انسان ها با توجه به نیازهایشان و احترام به طبیعت خانه هایشان را بنا می‌کردند. در واقع طبیعت و محیط اطراف، مواد و مصالح مورد نیاز را در اختیار بشر قرار داده است. به همین دلیل معماری هر منطقه با اقلیم آن منطقه سازگار است. البته فقط در گذشته چنین چیزی واقعیت داشت. در عصر حاضر در ساخت و سازها از مصالح غیر بومی و به اصطلاح وارداتی استفاده می‌شود. این مصالح با اقلیم و شرایط جغرافیایی مناطق هیچ گونه هماهنگی و هم‌خوانی ندارند و باعث بروز مشکلاتی می‌شوند که برخی از آنها جبران ناپذیر است.

به طور نمونه، در شهر یزد که دارای اقلیم گرم و خشک است؛ خاک رس به وفور در دسترس قرار دارد. بنابراین مصالح و ملات این شهر از گل رس تهیه می‌شد. شاهد این ادعا بناهای خشتی و دیوارهای کاهگلی است که با گذشت هزاران سال همچنان پا بر جای مانده‌اند.

یا به عنوان مثال در شهرهای شمالی؛ به علت رطوبت فراوان از چوب و سفال برای ساخت خانه ها استفاده می شده است. استفاده از فلز، آهک و سنگ در این مناطق کار عاقلانه ای نیست. زیرا این مصالح در برابر رطوبت دچار خوردگی می شوند و یا در اثر ریزش باران تخریب می شوند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که پدیده های اقلیمی و شرایط جغرافیایی در شکل‌گیری خانه ها و نوع معماری نقش کلیدی و مهمی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: قیمت کاهگل مصنوعی شیراز

کاهگل ضد آب در مناطق گردشگری
کاهگل ضد آب در مناطق گردشگری

کاهگل مصنوعی

می توان نتیجه گرفت که برای اصلاح سبک زندگی و سامان دادن به معماری، باید اقلیم و شرایط جغرافیایی منطقه را در نظر گرفت. شناسایی امکانات و منابع موجود از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر مساحت ایران را مناطق گرم و خشک یا گرم و مرطوب در برگرفته است. انسان می تواند امکانات موجود در طبیعت را به استخدام خود درآورد تا زندگی بهتری داشته باشد. در این میان کاهگل جزء قدیمی ترین مصالح به حساب می آید و با اقلیم گرم و خشک کاملا سازگار است. برای بهره مندی از مزایای این ملات سنتی و رفع برخی از عیب ها؛ موادی به کاهگل افزوده شده که منجر به تولید کاهگل مصنوعی شده است.

از جمله موادی که به ترکیب کاهگل افزوده شده؛ ذرات نانو سیلیکون ها هستند و یک کاهگل ضد آب تولید شده است. این کاهگل در برابر نفوذ رطوبت بسیار مقاوم است و ساختاری محکم و یکپارچه دارد.

کاهگل مصنوعی نانو در مناطق باغی
کاهگل مصنوعی نانو در مناطق باغی

 

کاهگل ضد آب نانو

این ویژگی باعث شده از کاهگل ضد آب نانو به عنوان عایق های رطوبتی استفاده شود. همچنین این کاهگل کاملا قابل شستشو بوده و در اثر ریزش باران آسیب نمی بیند.

افزودن ذرات سیلیکون در ابعاد نانو؛ باعث شده پوشش حاصل از کاهگل ضد آب نانو؛ دارای خاصیت خود تمیز شوندگی باشد. به این معنی که  پوشش کاهگل ضد آب نانو جرم نمی گیرد و ذرات چربی، گرد و غبار، دوده و مواد معلق در هوا به سطح آن نمی چسبند. در نتیجه همیشه ظاهری تمیز و براق دارد.

کاهگل ضد آب نانو خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد و به راحتی روی کلیه سطوح قابل اجرا است. در ضمن منافذ و ترک های سطح را پوشانده و موجب استحکام بنا می شود. سطح حاصل از کاهگل ضد آب نانو کاملا صاف و یکدست می باشد و هیچ گونه ترک خوردگی یا شکاف در آن ایجاد نمی شود. در نتیجه می توان مطمئن بود که هیچ گونه رطوبتی از آن نشت نمی کند.

کاهگل ضد آب نانو عمر بالایی دارد و در برابر شوک حرارتی، تاثیرات محیطی، انقباض و انبساط سریع و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. از کاهگل مصنوعی فرداد می توان در همه جا استفاده کرد. از جمله ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و فضاهای شهری را می توان نام برد.

روش اجرای کاهگل ضد آب نانو بسیار ساده و آسان است و می‌توان از قلم مو، دستگاه های پاششی و غلطک استفاده کرد. برای کار با کاهگل ضد آب نانو احتیاجی به مهارت و تخصص نیست و افراد بی تجربه نیز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. به همین دلیل هزینه اجرایی نداشته و استفاده از آن کاملا مقرون به صرفه می باشد. البته قیمت کاهگل ضد آب نانو با توجه به متراژ، کیفیت کاهگل و افزودنی های به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ کاهگل نانو

کاهگل ضد آب فرداد در خانه های بومگردی
کاهگل ضد آب فرداد در خانه های بومگردی

 

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما