نحوه استفاده از رزین سنگ

از نحوه استفاده از رزین سنگ چه می‌دانید؟ با در نظر گرفتن افزایش موارد استفاده و محبوبیت بیش از پیش رزین سنگ،توجه به نحوه استفاده از آن نیز، حائز اهمیت خواهد بود. رزین‌ها با توجه به موارد استفاده از آنها، در انواع مختلفی تولید شده‌اند. از انواع رزین‌های مناسب برای سنگ‌ها، می‌توان به رزین‌های سنگ طبیعی و مصنوعی اشاره نمود. این محصولات با برخورداری از حلال‌های مناسب، به غلظت ایده‌آل می‌رسند. سپس با توجه به نوع سطح مورد نظر و تخصص افراد، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این محصولات مزایای بسیار زیادی را برای سطوح مختلف (از جمله نمای ساختمان) در بر خواهند داشت. لذا توجه به روش استفاده از آنها، مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید رزین سنگ نما

اجرای رزین سنگ
اجرای رزین نانو سنگ

نحوه استفاده از رزین سنگ طبیعی و مصنوعی

سنگ‌های ساختمانی اغلب ظاهر چندان چشم نوازی را در بر ندارند. بنابراین با توجه به نحوه استفاده از رزین سنگ‌های ساختمانی، می‌توان زیبایی ظاهری آنها را افزایش داد. استفاده از این متد در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز، محبوبیت بسیار زیادی را از آن خود نموده است. با این فرایند، نه تنها شاهد افزایش مقاومت سطح، بلکه شاهد افزایش زیبایی و ماندگاری نما نیز خواهیم بود. رزین‌های سنگ نما به طور کلی در دو دسته‌ی:

  • رزین اپوکسی
  • رزین پلی استر

تقسیم بندی خواهند شد. نحوه استفاده از رزین سنگ‌، با توجه به نوع سنگ، ضخامت و … تعیین خواهد شد. لذا شناخت نوع مناسب رزین برای اجرای آن بر روی سطح مورد نظر، بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: خرید رزین سنگ براق کننده

رزین نانو سنگ براق کننده
دستورالعمل اجرای رزین سنگ

راهنما و نحوه استفاده از رزین سنگ مصنوعی

در نحوه استفاده از رزین سنگ مصنوعی باید توجه داشت که این عناصر تاثیر چشمگیری بر روی افزایش مقاومت این سنگ‌ها دارند. این محصولات می‌توانند کیفیت، استحکام و ماندگاری سنگ‌های مصنوعی را افزایش داده و مقاومت آنها را نیز به بالاترین حد برسانند. برای استفاده‌ی مناسب از این محصول بر روی سنگ مصنوعی، بهتر است غلظت رزین را بسنجید. در نظر گرفتن غلظت رزین، نقش مهمی در استفاده از حلال آن خواهد داشت. مقدار مصرف رزین بر اساس عواملی از قبیل:

  • نوع محصول
  • طرح اختلاط
  • میزان حرارت زایی سطح
  • اندازه ذرات سیمان مصرفی
  • مقاومت نهایی لازم
  • هزینه
  • زمان
  • غلظت رزین
  • مکان و شرایط

تعیین خواهد شد. بنابراین کاربران با تکیه به کسب مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، می‌توانند اقدام به استفاده از رزین مناسب، نمایند.

اجرای رزین سنگ ضد آب براق کننده
اجرای رزین سنگ براق کننده و ضد آب

راهنمایی و نحوه استفاده از رزین سنگ طبیعی

از نحوه استفاده از رزین سنگ طبیعی چه می‌دانید؟! سنگ طبیعی از دیگر سنگ‌های کاربردی در نمای ساختمان است. برای افزایش مقاومت، ماندگاری و همچنین کیفیت این سنگ‌ها از رزین‌ها استفاده می‌شود. رزین‌ها در بر دارنده‌ی فواید بسیار زیادی برای این سنگ‌ها هستند. بنابراین استفاده از آنها در صنایع مختلف، بسی کاربردی می‌باشد. برای استفاده از رزین‌ها، توجه به برخی از فاکتورهای مهم، ضروری است. از جمله این فاکتورها، عبارتند از:

  • تمیز کردن سطح از هر گونه آلودگی، چربی، دود و …
  • خشک نمودن سطح به طور کامل
  • استفاده از قلمو یا اسپری برای استفاده‌ از رزین

نکات مهم برای استفاده از رزین

در نظر داشته باشید که توجه به برخی از نکات مهم برای نحوه استفاده از رزین سنگ، ضروری است. با در نظر گرفتن این نکات، می‌توان به بهترین نحو از رزین‌ها استفاده کرد. رزین‌ها از جمله محصولات آسیب پذیری هستند که در صورت عدم نگهداری صحیح، با مشکل مواجه خواهند شد. همچنین در زمان استفاده از این محصولات نیز در نظر گرفتن برخی از المان‌ها (مانند: توجه به حلال‌ها، میزان استفاده از حلال‌ها، نوع حلال‌ها و …) مهم و کاربردی است.

  • برای نگهداری مطلوب از رزین‌ها، بهتر است آنها را در ظروف در بسته نگهداری نمایید. شرایط نگهداری از آنها، به دور از نور خورشید، سرما و یخبندان و در دمای 10 الی 30 درجه سانتی گراد است. با ایجاد شرایط مطلوب برای نگهداری از این محصولات، می‌توان آنها را برای مدت زمان طولانی نگهداری نمود. مدت زمان نگهداری مفید از این محصولات، 1 سال است.
  • برای افزایش اثرگذاری و بهره برداری مطلوب از نحوه استفاده از رزین سنگ، توجه به ضخامت سنگ، نوع سنگ و مواردی از این قبیل، مهم است. سنگ‌‎هایی که از خلل و فرج بیشتری برخوردار هستند، نیازمند دقت بالاتری برای استفاده از رزین خواهند بود. همچنین برای انتخاب رزین، بهتر است به نفوذ پذیری بالای رزین نیز توجه کرد.
  • در نظر گرفتن میزان سطح سنگ نیز بر روی بهره برداری از رزین، بسی موثر خواهد بود. در نظر داشته باشید که هر چه سطح سنگ وسیع‌تر باشد، میزان استفاده از رزین نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه برای بهره برداری مفید از رزین‌ها، حتما از مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما