انواع طرح کاهگل مصنوعی کاملا ضد آب

کاهگل مصنوعی چیست؟

امروزه ثابت شده که کاهگل و خشت بهترین ملات و مصالح برای مناطق گرمسیری هستند. کاهگل سنتی با وجود مزایای بسیار فراوانی که دارد؛ معایبی نیز دارد. کاهگل در برابر بارش باران و نفوذ آب مقاوم نیست و به مرور ترک خورده و پوسته می شود. این اتفاق باعث می شود رطوبت به محیط داخلی نفوذ کند و همچنین زیبایی ظاهر آن از بین برود. وزش باد و طوفان نیز فرسایش و آسیب را تشدید می کنند و باعث می شوند لایه های فرسوده کنده شده و به صورت گرد و خاک در محیط پراکنده شوند. طرح کاهگل مصنوعی کاملا این مشکل را برطرف میکند.

برای بهره مندی از مزایای کاهگل طبیعی و برطرف کردن معایب آن؛ از موادی به ترکیب کاهگل اضافه شده است که منجر به تولید کاهگل مصنوعی شده است. کاهگل مصنوعی از ترکیب خاک رس، کاه طبیعی، آب و سیلیکون به دست آمده است. به عبارتی نوعی کاهگل مدرن است که بر پایه‌ی رزین های سیلیکونی ساخته شده است. ظاهر کاهگل مصنوعی به طور کامل شبیه به کاهگل سنتی است. کاهگل مصنوعی به علت ضد آب بودن برای ساخت بناها و دکورهای سنتی و همچنین ترمیم و بازسازی ساختمان های قدیمی و بافت تاریخی بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: کاهگل ضد آب شیراز با ضمانت نامه

کاهگل مصنوعی فرداد
اجرای کاهگل مصنوعی فرداد

ویژگی های کاهگل‌ مصنوعی

در برخی موارد لازم است از ملات هایی استفاده شود که قابل شستشو بوده و نظافت کردن آن آسان باشد.کاهگل مصنوعی به علت ضد آب بودن، این نیاز را برطرف کرده و مناسب برای تمام سلیقه ها می باشد. ضد آب بودن این نوع کاهگل جدید صنعتی باعث شده به یک عایق رطوبتی بسیار عالی تبدیل شود.

کاهگل مصنوعی یک ملات بسیار سبک است و قابلیت شکل گیری روی تمامی سطوح را دارد. از طرح کاهگل مصنوعی و ترکیب آن با سایر نمادهای معماری مانند کاشی کاری، گچ کاری، معرق، آجرهای خشتی و شیشه های رنگی و… می توان آثار زیبایی خلق کرد. همچنین به علت تنوع رنگ در کاهگل های مصنوعی می توان نقوش زیبایی با استفاده از انواع شابلون های مختلف اجرا کرد.

اگر پس از خشک شدن چندین بار پوشش کاهگل مصنوعی اجرا شود می توان ضخامت های بیشتری نیز ایجاد کرد. همچنین برای تغییر در طرح کاهگل مصنوعی می توان مقداری کاه به ترکیب آماده اضافه کرد. البته لازم به ذکر است که پوشش های حاصل از این کاهگل در هوای آزاد به سرعت خشک می شوند و بعد از آن دیگر در آب یا حلال های مختلف محلول نخواهند بود. در واقع کاهگل مصنوعی یک پلیمر سخت شونده است.

رنگ های کاهگل مصنوعی بسیار مقاوم و پایدار هستند. عوامل شیمیایی مانند اسید و بازها، حلال های آلی مانند بنزین؛ الکل، نفت و.. بر روی این ملات صنعتی تاثیری ندارند و موجب تغییر شکل یا رنگ پریدگی آن نمی شوند. بنابراین طرح کاهگل مصنوعی برای فضاهایی که در معرض تابش مستقیم و طولانی نور خورشید قرار دارند بسیار مناسب است.

مهمترین خاصیت کاهگل مصنوعی؛ ضد آب بودن و چسبندگی بالای آن است. این دو ویژگی مهم باعث شده بتوان از طرح کاهگل مصنوعی برای بازسازی ساختمان های قدیمی، احیای بافت تاریخی، خلق دکورهای سنتی، ایجاد فضاهای بوم گردی، هتل ها و استراحتگاه ها و همچنین جذب گردشگر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: رنگ کاهگل ضد آب اصفهان

کاهگل ضد آب فرداد
اجرای کاهگل ضد آب فرداد

طرح کاهگل مصنوعی

در شهرهای مختلف و انواع اقلیم های آب و هوایی می توان از طرح کاهگل مصنوعی استفاده کرد. اجرای این کاهگل جدید هیچ گونه محدودیتی ندارد. در ضمن این نوع ملات به راحتی روی کلیه سطوح اجرا می شود. بر خلاف کاهگل سنتی، هم جنس بودن ملات و مصالح ضروری نیست. در نتیجه می توان از طرح کاهگل مصنوعی بر روی سطوح گچی، سیمانی، فلزی، شیشه ای، سرامیکی، کناف، یونولیت و… استفاده کرد. بدون اینکه نیازی به زیرسازی باشد.

از جمله کاربرد های کاهگل صنعتی می توان به نمای مغازه ها، ادارات، باغ ها و ویلاها، احیای مناطق روستایی اشاره کرد. برای اجرای طرح کاهگل مصنوعی می توان از ابزار ساده ای مانند انواع شابلون ها، کاردک، لیسه، پیستوله، غلطک نقاشی، قلم مو و حتی ماله‌ی بنایی استفاده کرد. فقط قبل از آن باید ترکیب آماده را با آب رقیق کرد تا خمیری یکدست تهیه شود. برای کار با این کاهگل نیازی به داشتن تخصص و مهارت نمی باشد. حتی مبتدی ترین و بی تجربه ترین افراد نیز می توانند با این ملات کار کنند.

کاهگل صنعتی فرداد
اجرای کاهگل صنعتی فرداد

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما