خرید چسب بتن واترپروف با قابلیت اجرای آسان

چسب بتن که امروزه در صنعت ساختمان یکی از مواد افزودنی به بتن محسوب می شود به طور کلی جهت آب بند نمودن یا  افزایش چسبندگی بتن استفاده می شود. بعد از تولید انواع مختلفی از چسب بتن و ورود برندهای مختلف به این حوزه نیاز به ضد آب بودن در بتن، منجر به تولید چسب هایی با عنوان چسب بتن واترپروف گردید.

چسب بتن اساسا نیازی به اضافه نمودن آب ندارد و هموژن است. هموژنیزاسیون و یا همگن سازی فرآیندی است جهت ساخت مخلوطی همگن که طی آن از دو مایع غیر حلال و یا جامد و مایع استفاده می شود.

این فرآیند با تبدیل یکی از مایعات یا جامد به حالتی که دارای ذرات خیلی ریز است و در کل مایع دیگر به صورت یکنواخت توزیع شده است، نتیجه می دهد. هموژنیزاسیون توسط دستگاهی به نام هموژنایزر انجام گرفته و در صنایع شیمیایی نیز کاربرد دارد. در واقع وجه تمایز چسب بتن واترپروف نسبت به دیگر چسب های بتن، انجام این فرآیند است.

پیش از این در مقالات متعددی در وبسایت رنگ فرداد در مورد انواع چسب بتن مطالب مفصلی درج گردیده است.

از آنجا که مطلب حاضر جهت آشنایی هر چه بیشتر شما جهت خرید چسب بتن واترپروف می باشد، به شرح انواع این مدل پرداخته می شود. به طور کلی دو مدل برای چسب بتن واترپروف که به نوعی به عنوان عایق رطوبتی استفاده می شود، وجود دارد؛ یکی شامل ترکیبی از پیوندهای پلیمری اپوکسی و دیگری بر پایه پلی استر می باشد که عمدتا جهت آب بندی در ساختمان و همچنین بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

چسب واترپروف را به سه شکل می توان در بازار یافت : روکشی، چسب مخصوص اتصال و چسب ترکیب شونده با ملات

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از چسب بتن و ذکر مزایا و معایب

چسب بتن ضد آب
اجرای چسب بتن ضد آب واترپروف

اگر از چسب بتن و چسب پی وی سی تارگت رازی در هنگام ساخت ملات های سیمانی استفاده شود، طول عمر و استحکام آن را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و برای مکانهایی مثل پارکینگ یا حتی فرودگاه مورد استفاده قرار گیرد.

چسب های اپوکسی در برابر رطوبت ضد حساسیت می باشند. به انضمام اینکه، استحکام بالایی دارند و تا سالهای سال می توانند سطوح سیمانی را بدون آسیب نگه دارند. برخی از این چسب ها بر پایه اکریلیک و بدون استایرن می باشند که کاربرد اصلی آنها برای جلوگیری از ترک خوردگی است.

چسب هایی نیز وجود دارند که برای اتصال بتن به سازه های دیگر کاربرد دارند، در برابر فشار مقاومت زیادی نشان می دهند و به منظور اتصال بتن عمل آوری شده به بتن تازه مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه می توان برای پیوند زدن فلزات و به سطوح سیمانی سخت شده نیز از آن ها بهره برد.

 

موارد استفاده چسب بتن واترپروف

  • جهت آب بندی کف کارخانجات که سیمانی هستند، تانکر ها و منبع های آب، استخرها، انواع پارکینگ ها و همچنین فاضلاب،سطح های بتنی انبارها و انواع دیوارها
  • زیر سازی برای اجرای کف پوش
  • تعمیر و نوسازی بتن های پر ترک در فونداسیون ها ،پایه پل ها و بتن های آسیب دیده قدیمی
  • تقویت چسب سرامیک پودری
  • تقویت ملات بندکشی
  • تهیه ملات چسبنده برای ترمیم سراسری سطوح بتنی به جای استفاده از توریهای فلزی
  • افزایش مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • افزایش نفوذ پذیری و مقاومت بتن در برابر یخ زدگی

بیشتر بخوانید: خرید چسب بتن در تهران با ارسال به سراسر کشور

نانو چسب بتن آب بند
اجرای نانو چسب بتن آب بند

مزایای چسب بتن واترپروف 

  • افزایش مقاومت چسبندگی ملات به بتن قدیم بدون استفاده از توریهای فلزی
  • کاهش ترک ناشی از عدم جمع شدگی
  • مناسب جهت آب بندی منابع آب آشامیدنی و استخر
  • افزایش مقاومت کششی و خمشی و مقاومت سایشی
  • مقاومت بالا در برابر نمکهای یخ زدا
  • انعطاف پذیری بالا

نگهداری چسب بتن واترپروف

چسب بتن باید در درجه حرارت حداکثر30 و حداقل 5 درجه سانتیگراد و به دور از گرماى شدید و یخ زدگى  نگهداری شود. چسب بتن 12 ماه پس تاریخ تولید قابل مصرف می باشد 

روش مصرف چسب بتن واترپروف

الف) جهت ملات یا بتن: می توان آن را به کمی آب اضافه کرد و بعد از آن به بتن آماده اضافه کنیم و یا اینکه پیش از بتن ریزی مستقیماً  به ملات اضافه نموده و پس از مخلوط کردن به طور کامل بتن ریزی انجام گیرد.

سنگدانه های مورد استفاده باید دارای دانه بندی مناسب و شسته شده باشد. و همچنین سایز دانه های شن باید  با ضخامت لایه ملات و سطح تمام شده تناسب داشته باشد.نکته بعدی اینکه عمل آوری (کیورینگ) و جلوگیری از یخ زدگی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

ب) تهیه دوغاب پیوندی: یک پیمانها از چسب را با ۵ پیمانه سیمان ترکیب می کنیم و آنقدر آب اضافه می کنیم تا محلولی رقیق و یکدست به دست آید .حال این دوغاب را به کمک قلم موی سفت بر روی جاهایی که مورد نیاز است استفاده می کنیم.

نکاتی که باید رعایت شود:

  • سطح مورد نظر پاکیزه و به دور از ذرات گرد و غبار و چربی باشد.
  • سطوحی که آب را جذب می کند باید پیش از اجرا اشباع شوند.
  • برای اجرا نیاز به یک حداقل دمای محیط می باشد که این دما حدود 6 درجه سانتیگراد است.

 

ج) تهیه ملات تعمیری و لکه گیری : یک پیمانه از چسب را با ۵ پیمانه ترمیم کننده بتن ترکیب کرده و به آن آب اضافه می کنیم تا زمانی که خمیری یکدست و قابل اجرا حاصل شود. این خمیر را بر روی مکانهای مورد نظر به کمک کاردک یا لیستک اجرا می کنیم.

همچنین نکاتی که در این زمینه نیز باید رعایت شود:

  • سطح مورد اجرا باید عاری از چربی و کثیفی باشد و جاهایی که سست هستند به صورت مکانیکی رفع عیب شوند.
  • قبل از ترمیم یا لکه گیری مناطق مورد نظر مرطوب گردد.

بیشتر بخوانید: قیمت چسب بتن استخر با قابلیت های فوق العاده

قیمت چسب بتن آب بندی
قیمت چسب بتن آب بندی واترپروف

برندهای مختلفی در بازار اقدام به تولید چسب بتن واترپروف یا ضد آب نموده اند. شما با تماس با مجموعه رنگ فرداد و گرفتن مشاوره از متخصصی ما می توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما