خرید چسب بتن و اطلاعات جامع در مورد محصول

چسب بتن یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین افزودنی های بتن است. قبل از بررسی اطلاعات جامع و کامل در مورد خرید چسب بتن می‌ خواهیم توضیح مختصری درباره بتن داشته باشیم:

بتن یکی از مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی و عمران است که از سه ماده آب، سنگدانه (که شامل شن و ماسه میشود) و سیمان پرتلند تشکیل می شود.

سیمان پرتلند به شکل پودر است که از سنگ آهک و خاک رس به وجود می آید، آب هم یکی از اصلی ترین مواد ساخت بتن می باشد که برای واکنش شیمیایی با سیمان لازم است که میزان ترکیب شدن آن در بتن را نسبت آب به سیمان می گوییم. ماده بعدی که در ساخت بتن استفاده می‌شود سنگدانه است که معمولاً ۷۰ درصد از حجم بتن را سنگدانه ها تشکیل می دهند، که بسیاری از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی بتن مربوط به همین سنگدانه ها می باشد.

در نهایت بعد از ترکیب کردن این سه ماده سیمان پرتلند، آب و سنگدانه افزودنی هایی باید به بتن اضافه شود.

افزودنی ها موادی هستند که برای ایجاد شدن خواصی ویژه در بتن به آن اضافه می شوند، که این مواد افزودنی در کارگاه هنگام ترکیب شدن بتن به مواد تشکیل دهنده بتن اضافه می شود.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم چسب بتن یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین افزودنی های صنعت ساختمان سازی و بتن است.

از جمله مصارفی که از چسب بتن می شود می توانیم به مواردی مثل آب بندی، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک خوردن بتن، ترمیم کردن بتن های قدیمی، افزودن به خواص شیمیایی، مکانیکی و فیزیکی بتن اشاره کنیم. اما مهمترین کاربردی که چسب بتن برای ما دارد افزایش میزان چسبندگی بتن است. به طور مثال در پروژه های مرمتی که می خواهند بتن جدیدی روی بتن قدیمی تر بریزند، این دو بتن هیچگونه چسبندگی و درگیری با یکدیگر ندارند. پس لازم است از چسب بتن استفاده شود که این چسب بتن درگیری و چسبندگی لازم را به دو بتن قدیمی و جدید می ایجاد میکند. یا به طور مثال هنگام نماسازی روی بتن های قدیمی نیز کاربرد دارد. همچنین برای ترمیم آسیب دیدگی های سطحی و عمقی بتن نیز می‌توان از این چسب استفاده نمود.

از جمله موارد دیگر مورد استفاده چسب بتن می‌توان به آب بندی مخازن، استخرها، سازه‌های غرقابی، سدها، پایه های پل ها، ستون های پل ها و …اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: فروش چسب بتن آب بندی با اجرای آسان

قیمت چسب بتن مایع
قیمت خرید چسب بتن مایع

روش استفاده از چسب بتن

هنگام استفاده از چسب بتن باید به مواردی توجه داشته باشیم از جمله:

  • در مرحله اول باید سطح مورد نظر فارغ از هرگونه چربی، روغن، گرد و غبار و… باشد.
  • در مرحله بعد چسب بتن را با حلال آب حل کرده و پس از اینکه رقیق شد با شن و ماسه مخلوط می کنیم و ملاتی خمیری شکل به دست می آید که درصد مناسب مخلوط شدن آن ۵ تا ۲۰ درصد وزن سیمان می باشد. قبل از مصرف کردن این ملات روی بتن یک لایه از چسب مالیده می شود.
  • در مرحله بعد چسب بتن را با آب مخلوط میکنیم و یک لایه روی قسمت های خشک بتن ریخته میشود و سپس بعد از آن ملات درست شده با چسب بتن را استفاده می کنیم.

از ویژگی‌های شاخص چسب بتن می‌توان به چسبندگی بسیار زیاد آن اشاره کرد که از این خاصیت می توان در اتصال بتن قدیمی به جدید استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های چسب بتن می توان به افزایش مقاومت خمشی و کششی بتن و همچنین جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و طول عمر آن اشاره کرد. موارد دیگری مانند آب بندی کردن بتن، بالا بردن مقاومت بتن در برابر مواد شیمیایی، تا حدودی افزایش حجم بتن، بالا بردن مقاومت بتن در برابر یخ زدگی و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت چسب بتن استحکامی با چسبندگی فوق العاده

قیمت چسب بتن استحکامی
قیمت خرید چسب بتن استحکامی

انواع مختلف چسب بتن

چسب بتن را می توان به دو نوع مختلف اپوکسی و لاتکس تقسیم بندی کرد.

چسب بتن اپوکسی

چسب بتن اپوکسی محصولی بسیار قدرتمند است که بر پایه رزین اپوکسی میباشد که دوام بتن را افزایش میدهد و چسبندگی بسیار بالایی دارد. می توان برای چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی از آن استفاده کرد و همچنین آب بند کننده بسیار قدرتمند می باشد که داخل ساختمان ها استفاده میشود.

از موارد کاربردی چسب بتن اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهت اتصال یا چسباندن بتن به متریال های فلزی
  • جهت ایجاد درگیری و چسباندن بتن جدید به روی بتن قدیمی
  • جهت ترمیم ترک ها در بتن
  • در پروژه های مرمتی و ترمیمی بتنی
  • امکان استفاده در سازه های غرقابی، پایه ها و ستون های پل ها

از خواص و اثرات چسب بتن اپوکسی این است که بدون حلال میباشد، چسبندگی فوق العاده زیادی دارد، طول عمر بتن را افزایش میدهد، مقاومت کششی و مکانیکی بتن را بالا می‌برد و قابلیت اجرا روی متریال های خشک را دارد.

چسب بتن لاتکس

چسب بتن لاتکس مایع غلیظ امولسیونی در پایه پلیمر ها می باشد که جهت ساخت ملات آب بند و یا ملات های چسبنده برای بتن و ملات های قدیمی تر کاربرد دارد.

چسب بتن لاتکس در مکان‌هایی که احتیاج به مقاومت فراوان در برابر آب و مواد شیمیایی می باشد به کار می رود.

به عنوان مثال در استخر ها می توان از این چسب استفاده کرد.

 این چسب همچنین در مقابل سایش نیز مقاوم است و در انواع کارخانه ها میتوان از آن استفاده کرد.

از دیگر موارد کاربرد چسب بتن لاتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت ملات برای نصب سنگ و سرامیک
  • ساخت ملات و یا بتن آب بند برای اجرای استخر ها
  • تقویت کردن چسب کاشی های پودری

از جمله مزایای که چسب بتن لاتکس دارد در مرحله اول چسبندگی فراوان آن می باشد. کاهش نفوذپذیری آب در بتن و آب بند کردن بتن، از ترک خوردن بتن جلوگیری می کند و مقاومت خمشی، کششی و سایشی بتن را افزایش میدهد.

با توجه به استفاده متنوع و فراوانی که از چسب بتن می شود و بازاری که دارد، چسب بتن های متنوعی توسط کارخانه ها و شرکت های مختلف ساخته و به بازار معرفی می شوند که بسته به نیاز خود می توانیم به شرکت ها مراجعه کرده، محصولات و لیست قیمت آنها را مورد بررسی قرار داده و از آنها خریداری کرد.

اما با توجه به بازار رقابتی که این فرآورده دارد، باعث شده که برخی افراد و کارخانه های سودجو بدون توجه به کوچکترین استانداردها اقدام به ساخت چسب بتن های بی کیفیت نمایند که توصیه می شود تحت هیچ شرایطی از این کارخانه ها خریداری نکنید و جهت اطمینان خاطر میتوان قبل از خرید شرکت مورد نظر را از نظر وجود آزمایشگاه، شماره ثبت شرکت و رزومه شرکت مورد بررسی قرار داد تا با خیال آسوده چسب بتن خریداری کرده باشیم.

خرید چسب بتن پودری
خرید چسب بتن پودری با کیفیت بی نظیر

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

شماره واتساپ و سایر پیام رسان ها: 09129723451

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما