خرید کاهگل یزد کاملا به صرفه و ضد آب

کاهگل یزد

در یزد بیشتر از هر جای دیگری از کاهگل برای ساختمان سازی استفاده شده است. به نحوی که این شهر را به اولین شهر خشتی جهان تبدیل کرده است. از خانه ها گرفته تا برج و باروها؛ حتی بادگیرها و مناره ها همگی  از کاهگل پوشیده شده اند. تا هم به شهر نور و روشنایی هدیه کنند و هم روزهای خیلی گرم و شب های سرد کویر را قابل تحمل کنند.

عمر 4000 ساله‌ ی کاهگل نشان از کارایی فوق العاده این ملات باستانی دارد. اگر غیر از این بود باید در گذر زمان مانند خیلی از چیزهای دیگر دستخوش تغییر با فراموشی می شد. اما این عمر طولانی ثابت کرده کاهگل فراتر از یک ملات معمولی کاربرد دارد. هرچند مدتی استفاده از آن کمتر شده بود اما دوباره سلایق و ذائقه مردم تغییر کرده و میل به سمت ساختمان های سنتی و کاهگلی رفته است.

این موضوع باعث شده تا برای بهره مندی از خواص بی نظیر کاهگل و همچنین برطرف کردن معایب آن؛ ترکیب این ملات نیز کمی تغییر داده شود. به کارگیری ترکیبات سیلیکونی باعث شده کاهگلی جدید با خواص برجسته و عالی به دست آید.

کاهگل یزد نیز با استفاده از ترکیب جدید تولید شده است. به واسطه‌ ی حضور رزین های سیلیکونی در ترکیب کاهگل مدرن؛ خاصیت چسبندگی ملات افزایش یافته؛ به نحوی که دیگر در آب محلول نیست. برخلاف کاهگل سنتی که بر اثر ریزش باران و رطوبت هوا دچار فرسایش می شد، کاهگل جدید یزد کاملا ضد آب است و یک عایق بسیار عالی در برابر رطوبت به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: خرید کاهگل مصنوعی کرمان

کاهگل نانو یزد
اجرای کاهگل نانو یزد

خواص منحصر به فرد کاهگل یزد

همان طور که گفته شد؛ کاهگل یزد یک ملات چسبنده است که در آب نامحلول است. این ویژگی آن را برای استفاده در مکان های مرطوب، مناطق پرباران و همچنین سردسیر مناسب نموده است. همچنین باعث شده به راحتی بر روی سطوح مختلف اجرا شود و دیگر نیازی به زیرسازی سطح نباشد. فرقی نمی کند سطح مورد نظر از جنس گل باشد یا سیمان و شیشه؛ حتی لغزنده ترین سطوح مانند فلز و سرامیک را نیز می توان با کاهگل یزد اندود کرد.

مزیت دیگر کاهگل ضد آب یزد این است که؛ این ملات خلل و فرج و شکاف های موجود در سطح را به خوبی پر کرده و علاوه بر بازسازی و زیبایی سطح موجب افزایش استحکام و پایداری سازه نیز می شود. چون این ملات هم آب گریز است و هم بسیار چسبناک و دیگر لزومی به مرمت های مداوم و نوسازی های سالیانه ندارد.

پوشش های اندود شده با کاهگل یزد در برابر اشعه فرابنفش خورشید پایدار هستند و تخریب نمی شوند. بنابراین برای استفاده در مکان هایی که در معرض تابش طولانی نور خورشید قرار دارند کاملا مناسب هستند. همچنین مواد شیمیایی و حلال های خورنده مانند اسید و باز، الکل و نفت و… نیز تاثیری بر روی این ملات ندارند. بنابراین می توان از پوشش کاهگلی برای فضاهایی که شستشو ضرورت دارد نیز استفاده کرد. در ضمن می توان سطوح کاهگلی را با استفاده از شوینده ها و جرم گیرها نظافت کرد؛ بدون اینکه آسیب ببیند یا تغییر رنگ بدهد.

کاهگل یزد در رنگ های متنوعی تولید شده اند. همان طور که گفته شد این رنگ ها بسیار با ثبات بوده و بر اثر عوامل جوی و محیطی دچار رنگ پریدگی نمی شوند.

بیشتر بخوانید: کاهگل ضد آب کیش

کاهگل ضد آب یزد
کیفیت بی نظیر کاهگل ضد آب یزد

روش اجرای گاهگل‌ یزد

روش تهیه آسان و اجرای ساده و سریع نیز از دیگر مزایای کاهگل یزد است. زیرا برعکس کاهگل سنتی نباید روزها و گاهی هفته ها وقت صرف شود تا بتوان یک کاهگل مرغوب تهیه کرد. با اضافه کردن مقداری آب به ترکیب آماده؛ یک خمیر چسبناک و یکدست تهیه می شود. به راحتی و با کمترین ابزار مانند ماله، قلم مو، کاردک یا پیستوله می توان خمیر حاصل را روی سطوح اجرا کرد. این خمیر در معرض هوای آزاد و نور خورشید خیلی سریع خشک و محکم می شود. البته اگر ضخامت های بیشتری مد نظر باشد باید پس از خشک شدن چندین لایه از کاهگل اجرا شود تا زمانی که به ضخامت مورد نظر برسد.

با اجرای کاهگل یزد یک سطح صاف و بی نقص به دست می آید. این یکپارچگی و یکدستی پوشش حاصل نیز از مزایای ویژه کاهگل یزد است. زیرا دیگر روزنه ای برای نفوذ رطوبت وجود ندارد و با این وجود راندمان عایق بندی بسیار افزایش می یابد. با ترکیب کاهگل یزد و سایر نمادهای زیبایی و معماری از قبیل کاشی کاری، منبت، نقاشی، رنگ آمیزی، معرق، گچکاری و شیشه های رنگی می توان مناظر زیبا و چشم نوازی را ایجاد کرد.

کاهگل صنعتی یزد
کاهگل صنعتی یزد کاملا قابل شستشو

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما