فروش کاهگل شهرکرد ضد آب و اقتصادی

رابطه کاهگل با اقلیم های ایران

بیشترین مساحت ایران را مناطق گرمسیری در بر گرفته اند. مناطق مرکزی دارای آب و هوای گرم و خشک هستند و مناطق جنوبی و جنوب غربی دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند. در این مناطق برای کاهش گرمای ساختمان هایشان از اندودهای کاهگلی استفاده می کردند. زیرا کاهگل نور خورشید را جذب نمی کرده و موجب کاهش دمای محیط می شده است. کاهگل شهرکرد یکی از جدیدترین محصولات برای ایجاد یک تحول در نماهای سنتی است.

در شهرهای شمالی و پرباران نیز برای پوشش دیوارها و آب بندی پشت بام ها از کاهگل استفاده می کردند. در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز از کاهگل استفاده می شده است. اما به علت آسیب پذیر بودن کاهگل در برابر ریزش باران و هوای مرطوب هر سال باید این پوشش بازسازی و مرمت می شد. تهیه کاهگل نیز بسیار وقت گیر و طولانی می باشد.

امروزه با کمک ترکیب جدید کاهگل؛ مشکل اصلی آن برطرف شده است. استفاده از چسب ها و رزین های سیلیکونی موجب شده کاهگل دیگر در آب حل نشود و لزومی برای بازسازی نداشته باشد. یکی از این ترکیبات جدید کاهگل شهرکرد است. امروزه به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می توان در شهرهای پرباران مانند شهرکرد از این ملات جدید استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کاهگل نانو پلیمر

کاهگل نانو شهرکرد
اجرای کاهگل نانو شهرکرد با ضمانت 10 ساله

خصوصیات کاهگل شهرکرد

از مهمترین خصوصیات کاهگل شهرکرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب بودن
  • راندمان بالای عایق بندی
  • عدم نیاز به زیرسازی سطح
  • قابل اجرا بر روی کلیه سطوح
  • عدم نیاز به تخصص و مهارت
  • عدم نیاز به تجهیزات ویژه
  • سازگاری با محیط زیست
  • عدم نیاز به مرمت و بازسازی
  • عمر مفید طولانی
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • تنوع رنگ بندی
  • انعطاف پذیری بالا

 

افزودن سیلیکون به ترکیب کاهگل شهرکرد؛ باعث شده این ملات خاصیت چسبندگی بالایی داشته باشد و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا باشد. از این نوع کاهگل می توان برای اندود کردن سطوح فلزی، شیشه ای، گچی، سیمانی، آجری، خشتی، سرامیکی، چوبی، کناف، یونولیت و … استفاده کرد. سیلیکون ذرات تشکیل دهنده کاهگل را به خوبی به هم می چسباند و مانع از ترک خوردن سطح کاهگل می شود.

خاصیت چسبندگی بالای کاهگل شهرکرد؛ باعث می شود ملات به راحتی در خلل و فرج سطح و ترک ها نفوذ کند. با این کار علاوه بر بالا رفتن مقاومت پوشش کاهگلی؛ استحکام ساختمان نیز افزایش می یابد. به این ترتیب نیاز به بازسازی و مرمت مداوم برطرف می شود. زیرا عمر مفید پوشش های کاهگل ضد آب شهرکرد بسیار بالا است.

کاهگل شهرکرد جایگزین مناسبی برای سیمگل و کاهگل سنتی می باشد و می توان از آن به عنوان عایق رطوبتی استفاده کرد. دیوارهای خارجی، پشت بام ها، سقف و نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، حمام و سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، هتل ها، رستوران ها، فضاهای شهری و پارک ها، استخرها، چاله آسانسور و… از جمله مواردی هستند که می توان در آنها از کاهگل شهرکرد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خرید کاهگل ضد آب قشم

کاهگل صنعتی شهرکرد
اجرای کاهگل صنعتی شهرکرد

اجرای کاهگل صنعتی شهرکرد

مراحل آماده سازی  این کاهگل بسیار ساده و آسان است و به مهارت و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی از این ملات استفاده کنند. برای تهیه خمیر کاهگل ضد آب شهرکرد باید طبق دستورالعمل، مقداری آب به ترکیب آماده اضافه شود. سپس با استفاده از ابزارهایی مانند کاردک، قلم مو، غلطک نقاشی، پیستوله و یا ماله می توان سطوح را به خوبی با این کاهگل پوشش داد. پوشش کاهگل مصنوعی در هوای آزاد و زیر نور خورشید به سرعت خشک شده و سطوح صاف و یکپارچه ای به دست می آید که هیچ گونه عیب و نقصی ندارند. در صورتی که نیاز باشد سطوح ضخیم تر ساخته شوند؛ باید چندین مرتبه این پوشش را اجرا کرد تا به ضخامت مورد نظر برسند.

با استفاده از شابلون های مختلف می توان انواع طرح های گوناگونی را بر روی سطوح مورد نظر اجرا کرد. زیرا کاهگل شهرکرد بسیار انعطاف پذیر است و شکل پذیری بالایی دارد. این نوع کاهگل در رنگ های مختلف تولید شده و با ترکیب انواع سنگ ها، خشت، چوب، منبت کاری، گچکاری، شیشه های رنگی و کاشی کاری می توان نماهای زیبایی خلق کرد. در صورت تمایل می توان به ترکیب اصلی کاهگل شهرکرد مقداری کاه اضافه کرد تا بافت کاهگل کمی تغییر کند.

عدم نیاز به مرمت و بازسازی مداوم و سالیانه‌ی بناهای کاهگلی و قدیمی و حفاظت در برابر عوامل محیطی و فرسایش خصوصا در مناطق مرطوب و پرباران؛ موجب شده کاهگل شهرکرد کاملا به صرفه بوده و با استقبال خوبی مواجه شود. در ضمن نیازی به زیرسازی سطح نیست و این نیز عامل دیگری برای اقتصادی بودن این نوع کاهگل است.

کاهگل ضد آب شهرکرد
کیفیت بی نظیر کاهگل ضد آب شهرکرد

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما