کاهگل نانو پلیمر با قابلیت اجرا بر سطوح مختلف

کاهگل نانو پلیمر چیست؟

کاهگل نانو پلیمر یا همان کاهرنگ، یکی از انواع کاهگل های مصنوعی است. به منظور توسعه و بهبود خواص کاهگل سنتی؛ موادی به ترکیب این ملات افزوده شده است. با این روش معایب کاهگل سنتی برطرف شده و محاسن آن تقویت شده است.

به طور مثال؛ کاهگل سنتی در آب حل می شود و به همین دلیل بر اثر بارش باران پوشش کاهگلی شسته می شود و پس از خشک شدن نیز بر اثر باد و طوفان؛ لایه آسیب دیده به صورت گرد و خاک پراکنده می شود و به مرور زمان لایه‌ی کاهگلی تخریب می شود و باید هر ساله مرمت و بازسازی شود.

این مشکل در کاهگل های مصنوعی با اضافه کردن رزین های سیلیکونی برطرف شده است. ترکیبات تشکیل دهنده‌ی کاهگل نانو ضد آب یا همان پلیمر همانند سایر کاهگل های مصنوعی می باشد. با این تفاوت که مواد سیلیکونی افزوده شده بسیار ریزتر و در ابعاد نانومتری می باشند. تفاوت مواد نانو با سایر اندازه های مواد، در مساحت موثر نسبت به حجم آن ماده است. هر چه مواد ریزتر باشند؛ سطح تماس بیشتری نیز دارند.

با توجه به اینکه مواد سیلیکونی خاصیت چسبندگی به کاهگل می دهند؛ در صورت کم شدن اندازه این رزین ها تا ابعاد نانومتری خواص سیلیکونی بیشتر می شود. به عبارتی خاصیت چسبندگی کاهگل چندین برابر می شود. در ضمن رزین های سیلیکونی در آب محلول نیستند. در نتیجه کاهگل نانو پلیمر به دست آمده خاصیت ضد آب بودن بالایی نیز دارد.

عمده تفاوت کاهگل سنتی با سایر کاهگل های مصنوعی از جمله کاهگل نانو پلیمر؛ در خاصیت چسبندگی و ضد آب بودن آن است. با ارتقاء این دو ویژگی؛ تمام معایبی که برای کاهگل سنتی قائل هستند؛ برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت کاهگل ضد آب نانو

کاهگل نانو پلیمری
اجرای کاهگل نانو ضد آب

مزایای کاهگل ضد آب

کاهگل نانو پلیمر با خاصیت چسبندگی بسیار بالا؛ بر روی کلیه‌ی سطوح از جمله سنگ، چوب، سیمان، گچ، آجر، خشت، شیشه، سرامیک، یونولیت، کناف، فلز و… قابل اجرا می باشد. به همین دلیل با استفاده از این نوع کاهگل می توان به راحتی نماها و دکورهای سنتی را ایجاد کرد. برای بازسازی و مرمت بناهای قدیمی و سنتی نیز می توان از کاهگل نانو قابل شستشو استفاده کرد. زیرا این ملات به راحتی درون خلل و فرج نفوذ کرده و شکاف ها را پر می کند و موجب استحکام بنا نیز می شود.

مواد نانو پلیمری موجب می شوند پوشش حاصل از کاهگل نانو پلیمر؛ خاصیت خود تمیز شوندگی (Self cleaning) داشته باشد. به این معنی که ذرات معلق در هوا، دوده، چربی، گرد و غبار و… به سطح کاهگل نمی چسبد؛ در نتیجه سطوح کاهگلی همیشه تمیز و براق هستند.

کاهگل نانو پلیمر در اثر تابش نور خورشید کاملا پایدار است و دچار رنگ پریدگی نمی شود. در برابر حلال های شیمیایی، باران های اسید و حلال های خورنده کاملا مقاوم و پایدار است.

پوشش کاهگل نانو پلیمر به علت چسبندگی بالا و ضد آب بودن؛ در اثر بارش باران و باد نیز آسیب نمی بیند. در نتیجه نیازی به بازسازی و نوسازی مکرر ندارد. تهیه و اجرای کاهگل های نانو پلیمر بسیار ساده و آسان است و به مهارت یا ابزار خاصی نیاز نیست.

برای تهیه کاهگل ضد آب پلیمر کافی است با توجه به دستورالعمل؛ مقداری آب به ترکیب اضافه شود. سپس با استفاده از قلم مو، غلطک و ابزارهای پاشنده مانند انواع پیستوله؛ سطح مورد نظر را پوشش داد. به علت چسبنده بودن این ملات، سطح حاصل کاملا یکپارچه و یکدست می باشد و اثری از ترک خوردگی یا شکاف در آن دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: کاهگل صنعتی ضد آب

خرید کاهگل پلیمری
اجرا نانو پلیمر کاهگل در باغات

موارد استفاده ی کاهگل پلیمری

تمام این ویژگی ها؛ کاهگل ضد آب پلیمری را به یک عایق رطوبتی بسیار عالی تبدیل کرده است. برای پوشش دادن کلیه‌ی سطوح داخلی و خارجی، نماها، پشت بام، سقف و… می توان از کاهگل نانو استفاده کرد.

کاهگل نانو ضد آب در فضاهای شهری، پارک ها، رستوران ها، هتل ها و خوابگاه ها، نمای مغازه ها، دکوراسیون داخلی، سرویس های بهداشتی و… قابل استفاده می باشد. برای اجرای این ملات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

بر خلاف کاهگل سنتی؛ در مناطق پرباران، شرجی و مرطوب نیز می توان از کاهگل نانو مصنوعی استفاده کرد و علاوه بر خاصیت عایق بودن از زیبایی آن نیز بهره مند شد.

در محیط هایی که نیاز به شستشوی مداوم باشد نیز می توان از کاهگل نانو قابل شستشو یا همان پلیمر استفاده کرد. زیرا هم در برابر نفوذ آب مقاوم است و هم در حلال های شیمیایی تجزیه و تخریب نمی شود و در مکان هایی مانند آشپزخانه ها، حمام، سرویس بهداشتی می توان با خیال راحت از کاهگل ضد آب پلیمر استفاده کرد. در ضمن پوشش های کاهگلی نانو پلیمر طول عمر بالایی دارند و نزدیک به 20 سال عمر مفید دارند و در صورت خرید از نمایندگی های رسمی می توان ضمانت نامه 10 ساله و معتبر نیز دریافت نمود.

کاهگل ضد آب  نانو
فروش کاهگل نانو پلیمر

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما