قیمت کاهگل هرمزگان ضد آب بدون تغییر رنگ

استفاده از کاهگل در معماری بومی استان هرمزگان

استان هرمزگان دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است. در شهرها و جزایر این استان از شیوه های خاص معماری برای انطباق و سازگاری با این شرایط اقلیمی استفاده شده است. به طور مثال در ساخت خانه ها از سنگ به عنوان مصالح و شُل به عنوان ملات استفاده می کردند. برای پوشش سقف ها نیز کاهگل سنتی هرمزگان بسیار مرغوب به کار می بردند.

البته به علت بارش های شدید و رطوبت زیاد هوا، این پوشش ها آسیب دیده و باید حتما بازسازی می شدند. زیرا با شسته شدن خاک، احتمال خراب شدن دیوار و حتی ریزش سقف وجود داشته است. البته از کاهگل هم به عنوان یک عایق بسیار خوب در برابر رطوبت و همچنین حرارت استفاده می کردند. زیرا این ملات نور خورشید را منعکس می کند و مانع از گرم شدن خانه ها می شود. نیاز به مرمت مداوم قبل از شروع فصل بارندگی، باعث شده این ملات جای خود را به مصالح و ملات های وارداتی بدهد که اصلا با اقلیم این منطقه سازگاری ندارند.

به منظور رفع این معایب و استفاده از مزایای این ملات اصیل برای سازگاری هر چه بیشتر با شرایط سخت آب و هوایی این منطقه؛ تغییراتی در ترکیب کاهگل ایجاد شده است. با استفاده از پلیمرهای سیلیکونی و افزایش خاصیت چسبندگی کاهگل؛ می توان خواص ضد آب کاهگل را ارتقاء داد.

کاهگل هرمزگان نمونه ای از ملات های اصلاح شده با ترکیبات سیلیکونی است. این کاهگل کاملا ضد آب بوده و قابل شستشو می باشد. بر خلاف کاهگل سنتی؛ این کاهگل در برابر بارش باران دچار فرسایش نمی شود و یک عایق ایده آل در برابر رطوبت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: خرید کاهگل همدان

کاهگل صنعتی هرمزگان
اجرای کاهگل صنعتی هرمزگان با کیفیت بی نظیر

کاهگل صنعتی هرمزگان

کاهگل هرمزگان به علت دارا بودن خصوصیات منحصر به فرد؛ برای ایجاد دکورهای سنتی و بازسازی فضاهای قدیمی گزینه مناسبی است. در واقع این کاهگل سه مزیت عمده دارد. اولا به عنوان عایق عمل کرده و جلوی نفوذ رطوبت را گرفته و از آسیب دیدن ساختمان جلوگیری می کند. دوما؛ با ایجاد لایه ای محکم و مقاوم بر روی ساختمان های قدیمی؛ از آنها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند و موجب می شود زیبایی روز اول را به دست آورند. سومین مزیت کاهگل هرمزگان نیز افزایش استحکام و مقاومت بنا می باشد. زیرا این نوع کاهگل بسیار چسبنده است و شکاف ها و درزهای سطح را کاملا پر می کند.

در ضمن کاهگل هرمزگان به راحتی بر روی کلیه سطوح می چسبد و هیچ گونه محدودیتی برای اجرای آن وجود ندارد. سطوح مختلف از قبیل گچی، سیمانی، فلزی، شیشه ای، سنگی، چوبی، کناف، یونولیت، سرامیک، خشت و آجر را می توان با این کاهگل پوشش داد. دیوارهای خارجی، پشت بام ها، سقف و نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، حمام و سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه، هتل ها، رستوران ها، فضاهای شهری و پارک ها و… از جمله مواردی هستند که می توان در آنها از این نوع کاهگل ویژه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: فروش کاهگل ضد آب بندرعباس

کاهگل نانو هرمزگان
اجرای کاهگل نانو هرمزگان با ضمانت 10 ساله

روش اجرای کاهگل هرمزگان

برای تهیه و اجرای کاهگل هرمزگان به تخصص و تجهیزات خاصی نیاز نیست. به آسانی و خیلی سریع می توان از آن استفاده کرد. به نحوی که حتی افراد بی تجربه نیز می توانند این کاهگل را به کار ببرند. کافی است طبق دستورالعمل مقداری آب، به ترکیب کاهگل اضافه شود تا مخلوط خمیری شکل به دست آید. سپس با کمک ابزارهای مختلف مانند کاردک، قلم مو، غلطک نقاشی، پیستوله می توان سطح را به خوبی اندود کرد. پوشش حاصل از کاهگل هرمزگان در هوای آزاد و زیر نور خورشید به سرعت خشک و محکم می شود و یک سطح صاف و بدون نقص به دست می آید. در صورت تمایل می توان میزان کاه موجود در ترکیب را اضافه کرد و یا از رنگ های مختلف این کاهگل برای اندود کردن استفاده کرد.

زیرا کاهگل هرمزگان در رنگ های متنوعی تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. رنگ این محصول بسیار با ثبات است و در برابر عواملی مانند اشعه فرابنفش خورشید، باران های اسیدی و مواد شیمیایی دچار رنگ پریدگی نمی شود. در صورتی که سطوح ضخیم تر مورد نیاز باشد؛ می توان به دلخواه این پوشش چندین مرتبه و تا رسیدن به ضخامت مورد نظر ادامه داد.

عدم نیاز به زیرسازی سطح، قابل اجرا توسط افراد عادی، عدم نیاز به تجهیزات مخصوص، راندمان عایق بندی بالا, عدم نیاز به مرمت و نوسازی، عمر مفید طولانی و… از جمله مواردی هستند که استفاده از کاهگل هرمزگان را توجیه می کنند.

کاهگل ضد آب هرمزگان
اجرای بی نقص کاهگل ضد آب هرمزگان

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما