کاهگل ضد آب ، آسان ترین اجرا و مقاوم ترین نمای سنتی

در این مقاله می خواهیم به شرح کاهگل ضد آب و آسان ترین اجرا و مقاوم ترین نمای سنتی بپردازیم. امروزه کاهگل که یکی از نماد های معماری ایرانی است نسبت به شرایط اقلیمی ایران اهمیت ویژه ای داشته و دارد، توان بسیار زیاد در در نگهداری دمای داخل و همینطور امکان دسترسی ساده مزید بر علت شده است که از کاهگل در بسیاری از معماری های ایران استفاده شود.

متاسفانه با پیشرفت صنایع مختلف این کاهگل کمی جایگاه خود را از دست داده است البته امروزه به واسطه استقبال مردم از تاریخ ایران زمین و همینطور دوستداران معماری های ایرانی گویا جایگاه از دست رفته خود را این محصول دوباره احیا کرده است. بنابراین بسیاری از مهندسین دوباره از کاهگل برای نمای ساختمان ها و همینطور طراحی های داخلی استفاده می کنند و البته بازخورد خوبی هم داشته است.

البته لازم به ذکر است که بهره گیری از گیاه و گل برای زیبا سازی ساختمان استفاده کنید.  در مورد نوع سنتی کاهگل باید بگوییم که شرایط کشور به لحاظ اقلیمی باعث شده است که این محصول تحمل بسیار کمی در مقابل جذب رطوبت و همینطور حل شدن در آب هنگام بارندگی های شدید داشته باشد و این ها برای کاهگل طبیعی یک نقطه ضعف بزرگ است. اما پیشرفت تکنولوژی در این مورد توانسته است به کمک ما بیاید و با استفاده از مواد نانو خصوصیت های تازه ای به محصولات ساختمانی برای بالا بردن ویژگیهای بیشتر داده است.

کاهگلی که با این فناوری تولید شده است و همچنین با فناوری نانو ذرات مقاوم شده، به استثنایی اینکه در ساختارش بر اثر عوامل محیطی کوچکترین تغییری ایجاد نشده است، بلکه برعکس نوع طبیعی خود، توانسته مقاومت ۱۰۰ درصدی در برابر آب و همچنین شسته شدن از خود نشان دهد. به همین جهت از این محصول جدید می توان هم در هارمونی دادن به دکوراسیون داخلی و هم برای زیباسازی نمای سازه ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کاهگل مصنوعی چیست؟

کاهگل ضد آب شیراز
کاهگل ضد آب شیراز

خصوصیات کاهگل ضد آب

کاهگل ضد آب، آسان ترین اجرا و مقاوم ترین نمای سنتی را دارا است. اما نمونه طبیعی آن هیچکدام از این امتیازات را ندارد حتی اجرای آن بسیار سخت و دشوار بوده است. برای اجرای شکل طبیعی باید ابتدا خاک رس را از جایی تهیه می‌کردیم و بعد با ماشین های بزرگ آن را حمل می کردیم و در محلی که میخواستیم از آن استفاده کنی می ریختیم سپس باید کاه خریداری می‌کردیم و آن را در گونی های بسیار بزرگ درمحل میریختیم و آن را با نسبتی بسیار دقیق با خاک رس مخلوط می کردیم، سپس آب به آن اضافه می‌کردیم و چندین نفر شروع به اعمال آن روی سطوح می‌کردند.

البته این همه مراحل سخت و طاقت فرسا که البته بسیار زمان بر هم بود تنها ایراد این کاهگل طبیعی نبود، بلکه در مقابل آفتاب ترک های بزرگی در آن ایجاد و همچنین در آب باران به راحتی شسته میشد. اما کاهگل ضد آب آسانترین اجرا و مقاوم ترین نمای سنتی را برای ما به ارمغان می‌آورد، زیرا در بسته های پرس شده به صورت مرتب خریداری می‌کنیم و مقداری از آن را با آب ادغام می کنیم و با یک ماله آن را روی سطوح دلخواهمان اجرا می کنیم. بدون کثیفی، بدون حمل و نقل سخت و حتی بدون متحمل شدن اجرای طاقت فرسا به راحتی اجرای آن صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید: نمای کاهگل با پوشش نانو

کاهگل ضد آب بوشهر
کاهگل ضد آب بوشهر

 

سایر خصوصیات کاهگل ضد آب

خصوصیت های کاهگل ضد آب به همین جا ختم نمی‌شود بلکه باید بگوییم که کاهگل ضد آب تحمل بسیار بالایی دارد و دوام آن تقریباً به اندازه دوام ساختمان است، ضمن اینکه در مقابل نوسانات دمایی و تاثیرات اقلیمی تحمل بالایی دارد. حتی برای اجرای آن نیز حتماً نباید از ماله استفاده کرد می توانید آن را به شکل پاششی و حتی در برخی موارد به صورت فرچه ای هم روی سطح کارتان اجرا کنید.

خصوصاً برای اعمال آن بر روی ماکت ها، آلاچیق ها، مجسمه ها و غیره. کاهگل ضد آب بسیار مقاوم است، حتی در برخی موارد اگر بر روی سطحی که کمی تحرک داشته باشد آن را اعمال کنیم خواهیم دید که از هم نمی پاشد و حتی در برخی موارد می‌تواند چند میلیمتر کشش داشته باشد و این به خاطر مواد اولیه ایست که در تولید آن به کار رفته است. یکی دیگر از ویژگی های کاهگل ضد آب تنوع تمام نشدنی در رنگ های آن است، همچنین تنوع بی مثال در طرح‌های این محصول شگفت انگیز.

به طوری که شما اگر همراهی نداشته باشید که به شما مشاوره دهد در انتخاب رنگ و طرح بی پایان کاهگل ضد آب غرق خواهید شد. اگر می‌خواهید این محصول بی نظیر یعنی کاهگل ضد آب آسان ترین اجرا و مقاوم ترین نمای سنتی را به کار بگیرید هر چه زودتر اقدام کنید به یکی از مراکز فروش ما سر بزنید منتظر شما هستیم.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

 

بیشتر بخوانید: لیست قیمت کاهگل نانو

کاهگل ضد آب تهران
کاهگل ضد آب تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما